|
|
| Kirjoittaja | Viesti |
|---|
Miia Superman

Viestien lukumäärä: 1126 Ikä: 24 Location: Lahti Registration date: 07.12.2007
 | Aihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti To Maalis 06, 2008 2:07 pm | |
| Mulla on venyttelyt tuottaneet tulosta kanssa. Vasen jalka edellä on ihan parista sentistä enää kiinni ja oikeella hieman enemmän. Varmaan menisikin jo jos en olisi lusmuillut, mutta jäänyt venyttelytkin nyt vähän vähemmälle kiireiden keskellä. |
|
 | |
miukattus intermediate spinner

Viestien lukumäärä: 58 Ikä: 29 Location: Espoo Registration date: 23.02.2008
 | Aihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti La Maalis 08, 2008 10:41 pm | |
| Olen nyt venytellyt n. puoli tuntia päivässä 11 päivää ja spagaattiin on matkaa n. 10 cm kumminpäin tahansa. Siis suuri edistyminen omassa venymishistoriassani, aina on ollut ainakin 25 cm välissä ja enemmänkin. Kävi kyllä pieni haveri venytellessä siinä kolmantena päivänä; kokeilin venytysten lopuksi spagaattia, silloin vielä polveni jäivät vielä hieman koukkuun, jolloin polveni nytkähtikin yhtäkkiä ja reväytin sisäreidestäni jonkun jänteen  Parisen viikkoa jouduin pitämään paussia venyttelyissä kun jalkaa juili ilkeästi jo kävellessä. Tuon paussin jälkeen muodostui mukava venyttely rutiini, jota oikein odottaa Ainoa kehitys on tapahtunut sisäreisissä, tosin vertaan aina tilanteeseen kaksi vuotta sitten jolloin venyin ihan mihin tahansa, johtuen lihaksien puutteesta. Nyt lihaksikkaampana noin 10 päivässä saavutin tietyissä liikkeissä aikaisemman "tasoni". Todella antoisaa kun melkein joka päivä näkee edistymistä joissain liikkeissä  |
|
 | |
Miia Superman

Viestien lukumäärä: 1126 Ikä: 24 Location: Lahti Registration date: 07.12.2007
 | Aihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti Su Maalis 30, 2008 5:47 pm | |
| jes  spagaatti vasen jalka edellä onnistui vihdoin tänään kun oltiin rtp:llä treenailemassa! Hittolainen et oon tyytyväinen, olin jo varma ettei se ikinä sieltä tule  |
|
 | |

| Aihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti Su Huhti 06, 2008 5:37 pm | |
| Jee, spagaatti molempiin suuntiin onnistui äsken  Ihan sekopäinen olo, mun ikuisuushaave toteutui Venyttelyissä olen nyt muutamasta syystä joutunut pitämään parinviikon tauon ja ajattelin nyt, etten ole vielä flunssan jälkeen ihan kunnossa treenaamaan tangolla, joten eikun venyttelemään. Luulin että noin pitkä tauko olisi aiheuttanut jo takapakkia, mutta ei, sieltä se spagaatti irtosi ja jopa oikea jalka edessä(tosin kivuliaammin), joka on ollut selkeästi heikompi. Täytyi vielä kalenterista tarkistaa montako kertaa tarvittiin tähän saavutukseen, 21 venyttelykertaa. Jos olisin tämän tiennyt, olisin jo vuosia sitten opetellut spagaatin, luulin siinä kestävän kuukausitolkulla Paussi teki kyllä muutenkin hyvää, mulla oli haarukset niin "kipeät" ettei oikein pystynyt kunnolla kävelemään, kohta ne on taas kipeät kun koitetaan spritsiä seuraavaksi  Kuviakin tuli räpsittyä itselaukaisimen kera, katson onnistuiko niistä yksikään ja laitan kuvan tänne jossain vaiheessa  |
|
 | |
Kat Da hangin in pole with one leg only

Viestien lukumäärä: 393 Ikä: 29 Location: Tampere Registration date: 21.12.2007
 | Aihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti Ti Huhti 15, 2008 8:11 pm | |
| Mulla se on sujunu aina ja nykyään teen sitä vaan tankoilun yhteydessä. Nyt on pitkä tauko ja ihme kyllä ei ne jalat siitä jäykisty. Kun ei olis niin laiska niin vois reenata myös toisin päin spagaatin.. |
|
 | |
christina basic spinner

Viestien lukumäärä: 19 Ikä: 23 Location: Jyväskylä Registration date: 25.05.2008
 | Aihe: entä selän venyttely? Su Toukokuu 25, 2008 1:13 pm | |
| Kovasti olen kiinnostunut tankotanssista, ja oma tanko on suunnittelilla hankkia heti kun rahaa liikenee sen verran ylimääräistä.. Mutta nyt olenkin sitten keskittynyt venyttelyyn, vähän niinkun esivalmistelua Mutta kysymys kuuluukin että onko netissä missään hyviä videoita tai muita sivuja joista saisi niksejä? Perusvenyttelyt menee, mutta kaipais silti jotain apua.. Esim selän venyttelyyn? siinä olis eniten vaikeutta..hmm.. haluan siis venytellä että saa jalat niskaan päin  |
|
 | |
Kat Da hangin in pole with one leg only

Viestien lukumäärä: 393 Ikä: 29 Location: Tampere Registration date: 21.12.2007
 | Aihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti To Heinä 03, 2008 9:40 am | |
| Hahaa, spagu rupee menee toisinkin päin ku meen sivuspagusta suoraan pikkuhiljaa siihen toinen jalka edellä versioon. Vasen jalka edellä on menny aina ja sit tuli toi sivuttainen. |
|
 | |
Nina hangin in pole with one leg only

Viestien lukumäärä: 426 Ikä: 25 Location: Järvenpää Registration date: 17.03.2008
 | Aihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti To Heinä 03, 2008 3:31 pm | |
| Onnea etenkin tuosta sivuspagusta, joka musta tuntuu edelleen niin utopistiselta ajatukselta... Oon spagaatin päässyt molemmin päin varmaan kymmenisen vuotta, kun olen vain jaksanut venytellä vähän aikaa kunnolla... Nyt on tosin toi toinen puoli jäänyt aika hataralle viime vuosina, joten se ei mene vieläkään, vaikka toinen puoli alkoi sujua lähes entiseen malliin aika nopeasti tankoilun aloittamisen jälkeen. Mutta sivuspagaatti tuntuu, ettei se etene mihinkään, vaikka kuinka venyttelisi. plääh... |
|
 | |
annukka hangin in pole with one leg only

Viestien lukumäärä: 459 Ikä: 35 Location: Helsinki Registration date: 26.02.2008
 | Aihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti Su Heinä 06, 2008 6:51 pm | |
| Huraa äsken meni ekaa kertaa vuosiin spagaati vasen jalka edessä!!!! Kun oikea edessä niin matkaa vielä löytyy,mutta pikkuhiljaa...jes jes jes!!  |
|
 | |
Cherrie Superman

Viestien lukumäärä: 770 Ikä: 24 Registration date: 27.04.2008
 | Aihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti Su Heinä 06, 2008 10:46 pm | |
| |
|
 | |

Viestien lukumäärä: 459 Ikä: 35 Location: Helsinki Registration date: 26.02.2008
 | Aihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti Su Heinä 06, 2008 10:47 pm | |
| Kiitos  |
|
 | |
tasuni Superman

Viestien lukumäärä: 1998 Ikä: 38 Location: Helsinki Registration date: 07.12.2007
 | Aihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti Ti Heinä 08, 2008 8:59 am | |
| Onnea onnea, annukka!
Mä oon jotenkin onnistunut jumittamaan oikean takareiden niin että jos yritän venytellä sitä niin siinä lihaksessa tuntuu inhottava muljahdus ja oikeen kunnon kipu. Aion pistää siihen Mobilattia kunhan saan hankittua ja lepuuttaa sitä pari viikkoa ilman intensiivistä venyttelyä. Katsotaan jos paranee, mutta tällä hetkellä se estää spagaatin oikea jalka edessä. Vasen jalka edessä on mennyt jo muutaman kerran, keskityn nyt siihen! |
|
 | |

| Aihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti Ti Heinä 08, 2008 1:51 pm | |
| Voi,toivottavasti jalka kuntoutuu pian  |
|
 | |

| Aihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti Ke Elo 13, 2008 12:52 pm | |
| Innostuin tässä uudestaan reenaamaan spagaattia aktiivisemmin, kun kesällä en ole voinut tankoilla ollenkaan kuumuuden vuoksi. Pääsin siis jo alussa sen spagaatin, mutta haluaisin, että spagaatissa olisi mukava ja rento olo istuskella. Nyt muutaman viikon jälkeen se on jo melko kivutonta eli ei tunnu siltä kuin olisi muurahaisia pöksyissä kun istuskelee spagussa  Mutta lihakset ovat kireänä kuin viulun kieli eli kun spagusta kellauttaa itsensä toiselle kankulle niin jalat napsahtavat heti lähemmäs toisiaan. Kysymys oli siis, että tuleeko ikinä koskaan sitä tilannetta, joilloin spagaattiin voi vaan lipua ilman että jalat vain odottavat tilaisuutta kalahtaa takaisin yhteen? Ongelmaksi muodostuu myös "seisoen tehtävä spagu" eli seisoessa nostetaan toinen jalka pään viereen. Voiko sekin joskus olla helppoa,ilman että tarvitsee naama irvessä kiskoa kädellä jalkaansa suoraksi samalla tiristäen raivopaisenä reisilihaksen avulla Ylispaguakin on treenattu paremman tuloksen toivossa, mutta vielä en ole vakuuttunut tehosta. Kirjat on kivoja, ne on hyviä ylispaguavusteita, aloitin kyllä kevyesti anttilan kuvastolla  Sitten vielä suurin murheenkryyni eli mahtava sivuspagu, melkein täytyy tunnustaa tappio tämän ylivoimaisen esteen edessä. Jotenkin vaan ottaa lonkista vastaan liikaa, tosin minulla on pieni hytinä että vielä ainakin muutama sentti menisi alaspäin jos joku kiskoisi jalasta vähän, jolloin nivel vapautuisi hieman kuopastaan eikä yrittäisi seivästää kuoppaansa  Annan armon aikaa siis jouluun asti ja rentouttelen lonkkiani. Spagaatisissa kehitys on paljon nopeampaa kuin sivuspagaatissa. Monesti sivuspagu on junnannut paikallaan viikonkin, kunnes yhtäkkiä kehitystä tapahtuukin useita senttejä Anteeksi pitkähkö tylsähkö vuodatuksen spaguista, mutta mulla ei oo muuta elämää  |
|
 | |
LaraK hangin in pole with one leg only

Viestien lukumäärä: 452 Location: Helsinki Registration date: 08.04.2008
 | Aihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti Ke Elo 13, 2008 2:23 pm | |
| Moikka! Kyllä se on mahdollista että spagaattiin pääsee joskus niin ettei se ole yhtä tuskaa, mutta se ei kyllä tapahdu yhdessä yössä, harmi kyllä. Ja lähtökohta on just se että treenaa ylispagaattia, koska jos pääsee ylispagaatin niin se vain helpottaa normaaliin spagaattiin menoa. Jos olet koskaan nähnyt esimerkiksi rytmisiä voimistelijoita kun ne venyttelee, niin nehän vetää ihan sairaita ylispagaatteja, mutta sen takia niiden jalan nostot näyttääkin niin helpoilta. Meilläkin oli voimisteluaikoina tietyn väliajoin mittaukset että kuinka monta senttiä pääsi ylispagaattia, eli oli eri korkuisia alustoaj ja siitä mitattiin sentit kuinka korkealta takapuoli osui maahan! Mutta toihan kuullostaa todella hyvältä, jos sä siis pääset jo spagaatin! Onneksi olkoon! Se ei ole niin itsestäänselvyys välttämättä. Mä olen harrastanu kymmenen vuotta telinevoimistelua ja jotkut voimistelijat ei päässyt koskaan oikeen kunnolla spagaattia vaikka treenasi monta kertaa viikossa, joten se on jollain tavalla rakenteellinenkin juttu... Mutta jos pääset jo nyt spagaatin niin ei sulla pitäs semmoista ongelmaa olla. Kun mä treenasin niin mun lempparijuttu oli venytellä siten, niin että olo oli mahdollisimman mukava, telkun edessä  Ja sitten laitoin takapuolen ja polvien alle tyynykasan, niin että venyttää just sopivasti. Varsinkin sivuspagaattia on näin hyvä treenata, eli kun on vatsalleen niin laittaa ensin monta tyynyä ja sitten vaan pikkuhiljaa vähentää niitä. Mun mielestä parasta on treenata niin että on hyvä olo, kun taas puskea väkisin naama punaisena. Ja myös niin että ei venytä liian rajusti, sekään ei ole hyvästä. No toivottavasti noista kommenteista oli jotain hyötyä... Kun mäkin tässä unohduin välillä muistelemaan Tsemppiä venyttelyyn! |
|
 | |
|