Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)

PääsivuPääsivu  FAQFAQ  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  KäyttäjälistaKäyttäjälista  KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  tankotanssi blogitankotanssi blogi  

Jaa | 

X-pole

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 22 ... 40, 41, 42
KirjoittajaViesti
Pandakarhu
intermediate inverter
intermediate inverter

Viestien lukumäärä: 141
Registration date: 28.09.2011

ViestiAihe: Vs: X-pole   Ke Helmi 08, 2012 8:49 pm

hpl kirjoitti:
Voi ei Panda!! Mullekki tuli VIHDOINKIN tuo oma krominen 50.. En löytäny kyllä ulkoista vikaa ja sain sen kasattuakin, toivottavasti saat uuden, TOIMIVAN yksilön, sieki taisit odotella jo hyvän tovin! Nuo oli kyllä niin hyvin pakattu, että tuo vika on varmasti lähtöisin tehtaalta..

Postin toiminnasta kauhukertomuksia kuulleena ja lentokentällä aiemmin pyörineenä kyllä se ihan hyvin voi olla matkallakin tullut vahinko. Ei olisi ensimmäinen kerta kun trukki pakittaa paketin yli Very Happy Tuon naputtelisin muuten suoraksi samantien, mutta kun se on tuossa aika keskellä sitten tangon ollessa kasassa niin ei huvittaisi joutua varomaan jotain epätasaista liitoskohtaa.

Tulihan tuota tosiaan odoteltua, joskus joulukuun lopussa tilasin. Pitkä odotus tosin johtui tavaran toimittajasta, ei liikkeestä. Sieltä tuo sentään pidettiin yhteyttä ja tuokin näytti aika liukkaasti lähteneen liikkeelle.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://pandaonapole.blogspot.com/
Ninni
intermediate inverter
intermediate inverter

Viestien lukumäärä: 130
Ikä: 37
Registration date: 28.12.2007

ViestiAihe: Vs: X-pole   To Maalis 01, 2012 5:26 pm

Messinkisiä jatkoputkia saa Pole-a-holicilta! Varastossa 200, 300, 500 ja 750 mm. Muitakin saa, toiveita kannattaa lähettää spostitse niin saadaan seuraavaan tilauserään.

Annika
Näytä käyttäjän tiedot http://www.poleaholic.com
Nuudelikissa
pole beginner
pole beginner

Viestien lukumäärä: 2
Registration date: 18.02.2012

ViestiAihe: Vs: X-pole   To Maalis 22, 2012 8:47 pm

Hei! Sain juuri muutama päivä sitten ekan tankoni, kromisen 45mm xpertin. Koska tanko oli kallis ostos etenkin näin opiskelijalle, olen aika huolissani sen kunnosta. Mistä tiedän ettei tanko ole liian kireällä ja ala vääntymään? Huomaako sen helposti jos se on liian kireällä, ohjeessa sanottiin että yläkupu ei saa mennä lommolle? Itse tuskin edes saisin sitä liian kireälle, mutta tangon kokosi siskoni mies joka on aika vahva.

Onko muutenkin jotain vinkkejä mitä pitää muistaa että tanko pysyy hyvänä? Tietysti nämä ei sormuksia/metalliosia vaatteissa, mutta mitä muuta?
Näytä käyttäjän tiedot
Ivanka
hangin in pole with one leg only

Viestien lukumäärä: 221
Registration date: 17.08.2010

ViestiAihe: Vs: X-pole   To Maalis 22, 2012 10:01 pm

Tangon saa kyllä itsekin helposti liian kireälle. Itse olin tosi varovainen tankoa kasatessani, kun olin täältä lukenut, että menee todella helposti liian kireälle ja muuttuu banaaniksi. Ja siitä huolimatta mulla on nykyään lievästi banaani tanko... :/ Mulla ei ole mitään pelastavaa vinkkiä valitettavasti antaa, kunhan varoitin.
Näytä käyttäjän tiedot
hena
basic spinner
basic spinner

Viestien lukumäärä: 12
Ikä: 24
Registration date: 04.01.2012

ViestiAihe: Vs: X-pole   Pe Maalis 23, 2012 6:45 pm

Ivanka i feel your pain!! kiljuin ja hypin vieressä jokaisen kiristyskierroksen välissä ku ukkelin kaa tankoa ekaa kertaa kasattiin..ja aluksi se jäi niin löysälle että saman tien ku otti ekan kokeiluspinnin nii heilahti kieroon. uudestaan ku saatiin suoraan se niin ehkä kierros tai kaks vaan kireemmälle laitettiin ja silti spinnillä näkyy että on nyt vähän banaani Neutral että yrittää siinä sitte kiristää muttei ylikiristää! onneksi ei haittaa käyttöä, tosin se narisee vähän että en tiiä johtuuko se tuosta että se on kiero..?
Näytä käyttäjän tiedot
Saila
Superman
Superman

Viestien lukumäärä: 833
Ikä: 23
Registration date: 27.05.2008

ViestiAihe: Vs: X-pole   La Maalis 24, 2012 7:25 pm

mistäis voi johtua sport tangon narina? kuulostais ihan ku tulis siitä keskeltä.. onko tanko liian kireellä?
Näytä käyttäjän tiedot
Nuudelikissa
pole beginner
pole beginner

Viestien lukumäärä: 2
Registration date: 18.02.2012

ViestiAihe: Vs: X-pole   Ma Maalis 26, 2012 7:18 am

Estäisikö vääntymistä jos tangon löysentäisi aina harjoittelun jälkeen liian löysälle, ei olisi sitten suurimman osaa ajasta ainakaan liian tiukalla? Vai vääntyykö tanko nimenomaan niinä hetkinä kun siinä spinnataan vai miten?

Ja siis tangonhan ei ole tarkoitus antaa periksi ja huojua jos sitä ihan pelkästään käsillä huojuttaa (eli siis muuten pysyy paikallaan mutta joustaa)? Että silloin se on ainakin liian löysällä? Tämäkin kyllä taitaa niin paljon riippua kokeilijan voimista, siskoni mies sai tangon huojumaan vaikka tanko oli ihan ihan kireällä, niin kireällä etten itse saanut sitä löysytettyä vaan poikaystäväni löysytti sen.

No, hieman tätä mun vainoharhaisuutta helpottaa se että tajusin että noita putkia voi tilata uusia eikä tarvitse ihan uutta tankoa ostaa jos tämä vääntyy. Vääntyykö muuten yleensä kaikki palat vai joku tietty? Itse olen ymmärtänyt että vääntynyt tanko on vaarallinen vai olenko väärässä? Tulipa paljon kysymyksiä, kiitoksia jos joku jaksaa kaikkiin vastata Very Happy
Näytä käyttäjän tiedot
Ewy
Superman
Superman

Viestien lukumäärä: 838
Ikä: 23
Registration date: 24.09.2009

ViestiAihe: Vs: X-pole   Ma Maalis 26, 2012 9:21 am

Kyllä mä aina ennemmin kiristän liikaa kuin liian vähän. Mielummin otan banaanitangon kuin rikon paikat (omat ja asunnon), jos tuo yllättäen kaatuis... Mutta ei se banaani ole vieläkään, vaikka 2,5 vuotta ollut käytössä Smile
Näytä käyttäjän tiedot
papaija

Viestien lukumäärä: 351
Ikä: 22
Registration date: 14.09.2008

ViestiAihe: Vs: X-pole   Ma Maalis 26, 2012 9:46 am

Nuudelikissa kirjoitti:
Estäisikö vääntymistä jos tangon löysentäisi aina harjoittelun jälkeen liian löysälle, ei olisi sitten suurimman osaa ajasta ainakaan liian tiukalla? Vai vääntyykö tanko nimenomaan niinä hetkinä kun siinä spinnataan vai miten?

Ja siis tangonhan ei ole tarkoitus antaa periksi ja huojua jos sitä ihan pelkästään käsillä huojuttaa (eli siis muuten pysyy paikallaan mutta joustaa)? Että silloin se on ainakin liian löysällä? Tämäkin kyllä taitaa niin paljon riippua kokeilijan voimista, siskoni mies sai tangon huojumaan vaikka tanko oli ihan ihan kireällä, niin kireällä etten itse saanut sitä löysytettyä vaan poikaystäväni löysytti sen.

No, hieman tätä mun vainoharhaisuutta helpottaa se että tajusin että noita putkia voi tilata uusia eikä tarvitse ihan uutta tankoa ostaa jos tämä vääntyy. Vääntyykö muuten yleensä kaikki palat vai joku tietty? Itse olen ymmärtänyt että vääntynyt tanko on vaarallinen vai olenko väärässä? Tulipa paljon kysymyksiä, kiitoksia jos joku jaksaa kaikkiin vastata Very Happy

Jos tanko ei yhtään notku, kun sitä kiskot, on se taatusti liian kireällä! Pieni notkuminen kuuluu asiaan. Se tangon vääntyminen johtuu siitä, että kiristäessä siitä tulee pidempi, eikä se enää "mahdu" lattian ja katon väliin. Sitten se vääntyy banaanin malliseksi ja usein yläkupu antaa myös periksi paineelle. Eli jos tanko on liian kireällä, vääntyminen tapahtuu huolimatta siitä, käyttääkö tankoa vai ei. Tankoa ei tosiaan pidä kiristää niin pitkälle kuin se menee.

Mulla itsellä on mennyt x-pole vähän banaaniksi ja yläkupu painunut vaikka olen koittanut varoa kiristämästä liikaa.. Ei se käyttöä haittaa varsinaisesti, mutta voi vaikuttaa esim. spinnimoden sulavuuteen. Mulla on kuitenkin vanhan mallinen x-pole, joten uudemman reagoimisesta ylikiristämiseen en osaa sanoa..
Näytä käyttäjän tiedot
Ivanka

Viestien lukumäärä: 221
Registration date: 17.08.2010

ViestiAihe: Vs: X-pole   Ma Maalis 26, 2012 12:47 pm

Nuudelikissa kirjoitti:
Itse olen ymmärtänyt että vääntynyt tanko on vaarallinen vai olenko väärässä?

Ei se varsinaisesti vaarallinen ole, mutta kuten jo papaija mainitsi, spinnimode ei sit vaan toimi niin hyvin enää.
Näytä käyttäjän tiedot
Nasutin
pole beginner
pole beginner

Viestien lukumäärä: 1
Registration date: 29.03.2012

ViestiAihe: Vs: X-pole   To Maalis 29, 2012 7:39 pm

Iltaa! Oon vasta tutustunut tankotanssin ihmeellisen maailmaan ja nyt ois jo oma tanko vakavasti harkinnassa. Olen miettinyt x-polen sporttia ja laskeskellut noita jatkoputkien pituuksia, ja kysyisinkin että kuinka paljon tangon säätöputkea voi ruuvata auki? Kun jos itse laittaisin jatkoputkeksi tuon 250mm niin jäisin n. 85mm, niin onko se liikaa.. Vai pitäiskö sit ostaa se 300mm jatkoputki niin jäis 35mm..? scratch
Näytä käyttäjän tiedot
SaMaJA
basic spinner
basic spinner

Viestien lukumäärä: 29
Ikä: 25
Registration date: 23.08.2011

ViestiAihe: Vs: X-pole   Ke Toukokuu 02, 2012 9:35 pm

Tulipa purettua ja kasattua tanko ekaa kertaa (vanhanmallinen xpert). Tanko vääntyi sitten hieman banaaniksi, kun varomisesta huolimatta kiristyi ekalla yrittämällä liikaa. Onneksi sen näkee vain spinnillä. Staattisena tanko päästää pienen naks-äänen (eikä edes taida kuulua vieressä olevalle, mutta sen tuntee ja kuulee itse liikkeen alussa). Tangon kasaaja epäili, että se johtuis jotenkin siitä alimassa osasesta, josta säädetään tanko staattiseksi tai spinniksi. Onko tossa mitään perää, vai onko tanko vaan pistetty pystyyn ihan päin veettua? Yhden kerran purettiin uusiksi ja pystytettiin, koska epäiltiin olevan hieman vinossa ja naksutus vaimeni vähän.
Näytä käyttäjän tiedot
SaMaJA
basic spinner
basic spinner

Viestien lukumäärä: 29
Ikä: 25
Registration date: 23.08.2011

ViestiAihe: Vs: X-pole   To Toukokuu 03, 2012 12:57 pm

Onko kellään vanhassa X-polessa tuota poleaholicin myymää upgrade-pakettia? En ihan hiffannut, miten tuo systeemi toimii, että tanko muuttuu alhaalta säädettäväksi. Paketissa pitäis olla a-putki ja koska musta näyttää, että eilinen kasaaminen väänsi just a-putkea kieroon, niin jeesaiskohan tuo upgrade samalla tangon taas suoraksi?

Hitto soikoon. Tekis mieli antaa ton tangonpaskiaisen seistä tossa lopun ikäänsä. Ihan hirveää hommaa tuo uudelleen pystyttäminen, kun äskenkin säädin ja säädin, eikä millään tunnu olevan suorassa.
Näytä käyttäjän tiedot

X-pole

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 42 / 42Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 22 ... 40, 41, 42

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Välineet-