|
|
| Kirjoittaja | Viesti |
|---|
Ish Superman

Viestien lukumäärä: 2358 Location: SEINÄJOKI Registration date: 10.11.2008
 | Aihe: Ayasha Pe Toukokuu 15, 2009 10:44 am | |
| Elikkäs, mikä on järkevin/turvallisin tapa ruveta opettelemaan ayashaan menoa. On ollut sen verran kiirettä etten ole omia juttuja ehtinyt kauheasti treenaamaan, mutta tuon ayashan haluaisin saada haltuuni. ( Ja miljoona muuta liikettä  ) |
|
 | |
-Hanna- Superman

Viestien lukumäärä: 953 Ikä: 30 Location: Helsinki Registration date: 15.02.2008
 | Aihe: Vs: Ayasha Pe Toukokuu 15, 2009 2:27 pm | |
| Aysha on aika haastava liike... Itse osaan vasta kyynärpää-otteella tapahtuvan, split grippiä vielä treenailen. Omalla kohdallani edellytys oppimiselle oli sujuva toukka (jonka saa siis myös liikkumaan ylöspäin). Toukasta myös pääsee aika kätevästi sitten suoraan kyynärpää-otteella tapahtuvaan ayshaan. Siitä vaan siiten oikeaa tasapainopistettä hakemaan.  |
|
 | |
Ish Superman

| Aihe: Vs: Ayasha Pe Toukokuu 15, 2009 2:32 pm | |
| Ok, kiitos!  Toukka on yks mun tämänhetken suosikeista, jotta josko se siitä kun ens viikon jälkeen ehtii harjoitella paremmin.  |
|
 | |
Iina Superman

Viestien lukumäärä: 2829 Ikä: 28 Location: Tampere Registration date: 05.12.2007
 | Aihe: Vs: Ayasha Pe Toukokuu 15, 2009 2:47 pm | |
| Joo, kunnon toukka vaan ensin, takamus mahdollisimman kauas tangosta, ja pikkuhiljaa hakemaan tasapainoa varovaisesti irroittamalla polvien otetta tangosta. Kun tuntuu, että tasapaino pysyy ja on tukeva olo, avataan jalat kokonaan V:hen. Myös jaetulla otteella mennään aika samaan tyyliin, mutta toukassa jää peukalo ylös, ja kyynärpää vedetään vatsaan kiinni tangon ympäri kietomisen sijaan. _________________  |
|
 | |
vesi intermediate inverter

Viestien lukumäärä: 116 Ikä: 24 Location: Helsinki Registration date: 26.03.2009
 | Aihe: Vs: Ayasha Pe Toukokuu 15, 2009 5:16 pm | |
| Hei muuten, minne kohtaan toi kyynärpää joka vedetään vatsaan kiinni tulee teillä?
Ayshaan mulla ei oo vielä mitään asiaa, kun toukka on vielä sanotaanko että keskeneräinen, mutta flagissä mullei oo toivookaan saada sitä kyynärpäätä minnekkään suorien vatsalihasten lähistöllekään, kun suoliluun harjanteelle sen (ja kropan) tuen. Meneeköhän ihan pieleen niin? |
|
 | |
Iina Superman

Viestien lukumäärä: 2829 Ikä: 28 Location: Tampere Registration date: 05.12.2007
 | Aihe: Vs: Ayasha La Toukokuu 16, 2009 10:27 am | |
| Ehm, tuo ohje pätee vaan split grip ayshaan, ja senkin voi tehdä monella tavalla... Flagissa alempi kyynärpää kuuluu tukea lonkka(suoli)luuhun ja kyljen kuuluu olla ylöspäin. _________________  |
|
 | |
nasu intermediate inverter

Viestien lukumäärä: 186 Location: Espoo Registration date: 29.08.2008
 | Aihe: Vs: Ayasha Ma Elo 30, 2010 8:20 am | |
| Kyselenpä nyt täälläkin vinkkejä. Eli toukkakiipeily mulla jo sujuu aika hyvin ja ayshan oon onnistunut saamaan pari kertaa forearm gripillä. Mutta mutta. Musta ainakin tuntuu, että mulla jää kroppa tosi kiinni tankoon. Ja varmaan sitten myös sen seurauksena ei meinaa pito alakädellä riittää. Niin ja mulla on kädet vielä niin päin, että vasen on alempana, vaikka oon siis oikeakätinen ja oikea on vahvempi. Pitäisikö yrittää vaihtaa? Millä otteella te muut ootte saaneet ayshan alussa parhaiten onnistumaan? Jotenkin jaetun otteen aysha tuntuu ihan eri liikkeeltä ja kyynärpääotteen pitoa en tajua ollenkaan.  Entä oletteko ensin oppineet esmes jacknifen, straight edgen tai muita käsilläseisontoja tangolla? Muita vinkkejä, mitä kannattaisi treenailla ayshan tueksi? |
|
 | |
Nounours intermediate spinner

Viestien lukumäärä: 99 Ikä: 33 Location: Tampere Registration date: 20.10.2008
 | Aihe: Vs: Ayasha Ma Elo 30, 2010 9:32 am | |
| Mulle ainakin on toukasta ayshaan siirryttäessä helpompaa juuri niin, että vasen käsi on alhaalla, vaikka oikeakätinen olen minäkin. Toisin päin ei oikein vielä suju. Tosin mulla aysha on muutenkin tukeva ainoastaan kierteisotteella - jaetulla pysyn ehkä huterasti hetken, kyynärotteella en sitäkään - mutta samoin päin kädet tuntuu silti luontevimmalta kaikissa. Liekö tuokin silti yksilöllistä, ainahan kannattaa kokeilla (krhm, siis pitäis harjoitella) kumminkin päin. |
|
 | |
angela hangin in pole with one leg only

Viestien lukumäärä: 430 Ikä: 29 Location: Espoo Registration date: 15.09.2009
 | Aihe: Vs: Ayasha Ma Elo 30, 2010 10:01 am | |
| ^Millanen on kierteisote. Mä oon koittanut öö.. sillä millä tehään hand spring.. Pysynyt alkuun avustettuna jotain 1 sekunnin. Mä en uskalla toukkaa tehä kunnolla, niin sillä kyynärotteella en voi tehä  Saakelin Olgimax kun menit rysähtään sieltä toukasta turvalles.. Vaikka en nähny niin silti se kummittelee takaraivossa.. |
|
 | |
vive1 intermediate spinner

Viestien lukumäärä: 50 Ikä: 18 Registration date: 31.07.2009
 | Aihe: Vs: Ayasha Ma Elo 30, 2010 10:11 am | |
| Kierteisote on varmaan sama asia kuin twisted grip? Hand springin voi tehdä jaetulla ja twistedillä molemmilla |
|
 | |
Iina Superman

| Aihe: Vs: Ayasha Ma Elo 30, 2010 10:12 am | |
| Ekat kerrat ayshaan kannattaa mennä toukan kautta. Suosittelisin itse kyynärvarsi- tai kyynärtaive otetta ihan siitä syystä, että jos ote on hutera, tuo kierteisote on ranteille ja hartioille huonompi vaihtoehto (helpompi satuttaa itsensä, jos ei tasapaino pidäkään). Mutta spotattuna tai jo tasapainon löytyessä kierteisotekin toimii.
Mullakin on paremmin päin vahvempi käsi ylempänä kätenä ja heikompi käsi alla. Vahvaan ayshaan, on ote mikä tahansa, kannattaa ensimmäisiä kertoja lähteä aina kunnon toukan kautta. Sen peffan pitää olla toooosi pitkällä tangosta irti jo kauan ennen kuin irrottaa jalat. Tasapaino on olennainen - jos on takamus toisella sivulla ja yrittää itse pälyillä toiselta puolelta tangon ohi että miltä näyttää, ei se aysha tule pysymään. Selkärangan pitäisi olla samassa linjassa suoraan tankoa kohti.
Sivulta katsottuna alakädestä takamukseen pitäisi olla suora linja. Jos takamus rikkoo olkapään linjan ja lähtee kaartamaan sisään, ei pito pysy.
Linkkaan nyt oman videon kun siitä näkyy kyynärvarsiotteella toukasta ayshaan meno todella hyvin. Ensin peffa irti ja tukeva toukka, sitten varovasti polvet auki, ja jos pysyy vaan tanko kevyesti nilkkojen välissä, voi lähteä ojentamaan jalkoja suoraksi. Jos ei ihan pidä, niin koppaa "hyvällä jalalla" (ulkojalka) tangosta takaisin kiinni ja crusifiksiin.
http://www.youtube.com/watch?v=MZ8Vk8ZGL1Y#t=0m35s _________________  |
|
 | |
nasu intermediate inverter

Viestien lukumäärä: 186 Location: Espoo Registration date: 29.08.2008
 | Aihe: Vs: Ayasha Ma Elo 30, 2010 10:25 am | |
| Kiitos vinkeistä! Ja toi Iinan video on tosi havainnollinen. Oon ne pari onnistunutta ayshaa saanut juuri toukan kautta ja tuolla kyynärvarsiotteella, mutta ehkä oon sitten liikaa kuikuillut peiliin  kun on tuntunut, että tasapainon saadakseen on pitänyt keikauttaa lantiota lähemmäs tankoa. Mitenkäs tuo käsien pito, vaatiiko sekin vaan treeniätreeniätreeniä? Mulla kun tosiaan välillä tuntuu, että koko homma hajoaa siihen, että alakäsi ei pidä kunnolla. Sitten ei paljon uskalla alkaa jalkoja irrottelemaan. |
|
 | |
Iina Superman

| Aihe: Vs: Ayasha Ma Elo 30, 2010 10:29 am | |
| Kepulikonsteilla (= pitoavulla tai spotterilla) vaan pito ensin, sit kun alkaa tasapaino löytyä se käden valuminenkaan ei niin haittaa Edit. Ja kannattaa tosiaan viedä peffa mahdollisimman kauas, polvet tosi matalalle, ja sit varovasti avataan polvia ja liu'utetaan nilkkoja lantion tasolle, ennen kuin avataan jalat kokonaan. Jos tietää, että voi kantapään koukuttaa ja pääsee turvallisesti alas milloin tahansa, on helpompi lähteä tekemään liikettä. Tosi monet yrittää vaan paukauttaa jalat kerrasta auki ja sit ollaankin kyljellään tai selällään lattialla, hyvällä tuurilla jaloillaan. _________________  |
|
 | |
Ish Superman

| Aihe: Vs: Ayasha Ma Elo 30, 2010 12:08 pm | |
| Mulla tuo kyynärvarsitai kyynärote on ihan mahdottomia. Kierteisote paras, jaetulla menee jos tooosi ohut tanko alla. Vahvempi käsi alla parempi. |
|
 | |
Foxmagon Superman

Viestien lukumäärä: 509 Ikä: 27 Location: Helsinki Registration date: 07.01.2009
 | Aihe: Vs: Ayasha Ma Elo 30, 2010 12:39 pm | |
| Multa ei taida vieläkään luonnistua ayshaan meneminen invertin kautta, teen sen suoraan handspringillä  Tosin koska se nykyään on jo vakaa liike, ehkä vois opetella jonkun toisenkin tavan mennä siihen.. |
|
 | |
|