|
|
| Kirjoittaja | Viesti |
|---|
Iina Superman

Viestien lukumäärä: 2829 Ikä: 28 Location: Tampere Registration date: 05.12.2007
 | Aihe: Vs: Tavoitteesi? To Tammi 29, 2009 11:33 am | |
| | Sanni kirjoitti: | -Se spagaatti! Päätin nyt ottaa sen kevään tavoitteeksi, aiemmin en oo oikeestaan edes sitä tavoitellut. Tällä hetkellä maavara on semmoset puol metriä, niin että haastetta riittää Ja tänäänhän on hyvä päivä aloittaa..
|
Mullakin oli puoli metriä maavaraa kun aloitin vajaa vuosi sitten, ja nyt meni muutama viikko sitten litteäksi. Enkä ole edes käyttänyt tuhottomia aikoja venyttelyyn, mutta olen venytellyt melko säännöllisesti lähes joka päivä aina vähäsen. Jos mä sinne selvisin niin selviät sinäkin, tsemppiä!
Spinnyllä kannattaa aloittaa vaan niin hitaasti, ettei tuu huono olo. Useinhan ihmisillä (mulla ainakin) on tangon lähtiessä ensireaktiona vetää itsensä ihan tankoon kiinni - ja se on just se vihoviimeinen asia, joka pitäis tehdä! Eli mitä lähemmäs tankoa vetää itsensä, sitä nopeammin tanko pyörii. Mitä kauemmas pois nojaa, sitä enemmän se hidastuu. Eli pitäis yrittää saada kädet tai jalat ainakin irti (riippuen asennosta ja minkä varassa siis roikkuu), mielellään vähän nojaa tangosta pois päin, niin se tanko hidastuu kyllä ja ainakin pääsee alas.
Yks hyvä millä voi opettaa itselleen tota spinnyn kontrollointia on palomies ristijaloin - polvien puristus yhteen ja nosto tangolla seisontaan. Vaatii selkälihaksilta ja reisiltä kyllä jonkun verran, ja tulee huono olo ekoja kertoja helposti. Mutta se on se kätevin ja havainnollistavin liike, millä tuo nopeuden kontrolli hahmottuu. Ainakin mulle on ollu ja on ollut spinny-tunneilla kovasti avuksi vielä vanhalla studiolla kun spinnyt oli  _________________  |
|
 | |
Sanni hangin in pole with one leg only

Viestien lukumäärä: 443 Location: Kerava Registration date: 17.01.2008
 | Aihe: Vs: Tavoitteesi? To Tammi 29, 2009 12:02 pm | |
| Iina kiitos neuvoista, taas  |
|
 | |
christina basic spinner

Viestien lukumäärä: 19 Ikä: 23 Location: Jyväskylä Registration date: 25.05.2008
 | Aihe: täällä Ma Huhti 27, 2009 10:42 pm | |
| täällä ollu mulla tavoitteena näin alkuun treenata perus spinnit ym kuntoon, ja nimenomaan lihaksisto niin että menee vaikka yhdellä kädellä kaikki. olen kyllä koikeillut jo perus inverttiä ja sitä istumisesta "taaksepäin nojaamista". sujuvat ihan mukavasti mutta koitan ottaa asiat "hitaasti" että välttyy turhilta onnettomuuksilta eli kiteytettynä tavoite on pitää pää kylmänä jos sitä pian vois kokeilla jotain uutta että pysyy mieli vireänä |
|
 | |
vesi intermediate inverter

Viestien lukumäärä: 116 Ikä: 24 Location: Helsinki Registration date: 26.03.2009
 | Aihe: Vs: Tavoitteesi? To Huhti 30, 2009 9:17 am | |
| Ooh, christina mitä kärsivällisyyttä... Mullon tavotteena nyt lopettaa inverttejen ja kaikkien muittenkin kiipeilyitten jännittäminen, ettei tarviis enää spinnata tuntia ittensä väsyksiin ja sit ihmetellä miks ei onnistu, kun ei jaksa...  Mut liikkeistä spessutreenissä on kaksonen, skorppari, cupido ja iguana niin, että olkapäät ei muljahtele. Siis kontrollia, kontrollia, kontrolliiiiiaaaaa... Ja spinneissä komboilut ja takaote niin, ettei olkapäät muljahtele... Siis lihasvoimaa ja kontrollia. Sekin ois makeeta, että sais ittensä spinnin aluks vedettyä jotenkin ylös, niinkun monen teiän foorumilaisten videoilla näkyy, ettei alkas se matka alaspäin niinkun samantien. Ja sais spinnattua parikolme kiekkaa kaikkia spinnejä. Ja onhan noita tavotteita miljoona, olla yhtä hyvä kuin felix tai jotain, mutta sitä odotellessa...  |
|
 | |
-Hanna- Superman

Viestien lukumäärä: 953 Ikä: 30 Location: Helsinki Registration date: 15.02.2008
 | Aihe: Vs: Tavoitteesi? Ke Toukokuu 06, 2009 8:01 am | |
| Edelleen ne handspringit ja cartwheel, edistystä ei juuri ole tapahtunut...  |
|
 | |
jossukka hangin in pole with one leg only

Viestien lukumäärä: 289 Ikä: 26 Location: Helsinki Registration date: 14.03.2009
 | Aihe: Vs: Tavoitteesi? Pe Toukokuu 08, 2009 11:56 am | |
| Jossu possun tavoitteita loppu keväälle/alkukesälle: * ilmainvertti * spagaatti, lattialla, ihan mihin suuntaan tahansa * superman alastulo sillain että se ei enää satu * pyörähdysten ja muiden liikkeiden viimeistely (nilkat, polvet, lopetus, alastulot)  |
|
 | |
Ish Superman

Viestien lukumäärä: 2358 Location: SEINÄJOKI Registration date: 10.11.2008
 | Aihe: Vs: Tavoitteesi? Pe Toukokuu 08, 2009 12:36 pm | |
| Mä voisin kans päivittää tavoitteita, en edes muista mitä edelliset oli. -Perhonen, skorppari ja kaksonen kuosiin - superinvertti -aysha joskus hamassa tulevaisuudessa - päästä kurssista läpi.  |
|
 | |
Cherrie Superman

Viestien lukumäärä: 770 Ikä: 24 Registration date: 27.04.2008
 | Aihe: Vs: Tavoitteesi? Pe Toukokuu 08, 2009 1:58 pm | |
| Onko superinvertti ja ilmainvertti sama asia?  |
|
 | |
Ish Superman

| Aihe: Vs: Tavoitteesi? Pe Toukokuu 08, 2009 2:15 pm | |
| Jaa'a. Täytyy kysyä näiltä paremmin tietäviltä.  |
|
 | |
Ashta Superman

Viestien lukumäärä: 693 Ikä: 27 Location: Tampere Registration date: 03.01.2008
 | Aihe: Vs: Tavoitteesi? Pe Toukokuu 08, 2009 2:27 pm | |
| Nuo ovat eri asia ... eli ilmainverttiin lähdetään ilmasta kun taas super invertissä jalat eivät ole tangolla loppuasennossa. Korjatkaa jos olen ihan väärässä  Miian blogista löytyi tämmöinen kuva super invertistä http://mypartnerincrime-pole.blogspot.com/search?q=super+invertti |
|
 | |
Miia Superman

Viestien lukumäärä: 1126 Ikä: 24 Location: Lahti Registration date: 07.12.2007
 | Aihe: Vs: Tavoitteesi? Pe Toukokuu 08, 2009 2:31 pm | |
| Joo superinverttiin mennään olkanoususta, toi munkaan asento ei ole tossa kuvassa täydellinen vaan kropan pitäisi olla vielä vähän suoremmassa ja lähempänä tankoa. |
|
 | |
tankomau hangin in pole with one leg only

Viestien lukumäärä: 413 Ikä: 29 Location: Helsinki Registration date: 08.02.2009
 | Aihe: Vs: Tavoitteesi? Pe Toukokuu 08, 2009 2:33 pm | |
| Mun tavoitteena on pystyä treenaamaan niin etten oo koko ajan jossain lavan ja käsien kiputilassa! Liikkeissä mikä tahansa handspring olis tällä hetkellä tervetullut, mutta niitäkään en pääse harjottelemaan ennen kun lapa on taas kerran parantunu :p  |
|
 | |
Ish Superman

| Aihe: Vs: Tavoitteesi? Pe Toukokuu 08, 2009 7:10 pm | |
| Kiitos tiedosta! Olenpas sitten onnistunut sekoittamaan päässäni kaksi inverttiä  . Halajaisin supermiestäkin ja lankkuakin mutta taitaapa mennä vielä hetki niiden kanssa. Saisi selkä täälläkin päässä lopettaa tuon tinttailun. Kylläpäs ärsytti kun sain perhosen tehtyä äsken useamman kerran mutta kamera joko katkaisi takapuolen kohdalta kuvan tai sitten olin sivuttain.  |
|
 | |
christina basic spinner

Viestien lukumäärä: 19 Ikä: 23 Location: Jyväskylä Registration date: 25.05.2008
 | Aihe: äh Su Toukokuu 17, 2009 5:45 pm | |
| turhauttavaa! Otin tänään tehtäväksi opetella kaksosen. noh...kyllähän mä jotenkin sain itseni ähkittyä siihen asentoon, mutta en uskaltanu ottaa toista kättä irti tangosta. tuntu et heti ku aloin kaksosta yrittämään niin tanko oli ku joku vesiputous ettei siinä voinu pysyä ei sitte millään. Ja voi sitä kipua. se on nyt vaa ku sais sisäistettyä sen painopisteen ym oikeen asennon... Jos on jotain niksejä niin kertokaa !! tuli treenistäkin puolet lyhempi ku turhautti niin älyttömästi !  |
|
 | |
-Hanna- Superman

Viestien lukumäärä: 953 Ikä: 30 Location: Helsinki Registration date: 15.02.2008
 | Aihe: Vs: Tavoitteesi? Ma Toukokuu 18, 2009 7:58 am | |
| Christina, ootko harjoitellut kaksosen kainalopitoa sillä tavoin että ensin viet kädet selän taakse ja puristat sormet ristiin (siinä saa ikäänkuin "puristettua" tangon tosi hyvin kainaloon)? Siitä on sitten helppo lähteä vähän löysäämään otetta ja lopulta avata kädet.  |
|
 | |
|