| | Tankotunareiden tsemppiryhmä! | |
|
|
| Kirjoittaja | Viesti |
|---|
-Hanna- Superman

Viestien lukumäärä: 953 Ikä: 30 Location: Helsinki Registration date: 15.02.2008
 | Aihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä! Ma Tammi 26, 2009 9:39 am | |
| Raskausajan liikuntaan liittyen vielä kannattaa huomioida myös se, että syke ei saa nousta kovin korkealle, tietyn rajan jälkeen istukan verenkierto ja sitä kautta sikiön hapensaanti heikkenee. Hetkelliset ylitykset ei nyt ole niin vaarallisia mutta kannattaa pitää kuitenkin mielessä... Sitä tarkkaa sykerajaa en nyt tietenkään muista  , mutta löytynee netistä tai selviää lääkäriltä kysyessä... |
|
 | |
mamatobe Vierailija
 | Aihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä! Ke Helmi 11, 2009 9:57 pm | |
| Täällä on nyt sellainen tilanne, että oon harrastanut tankoilua viime syksystä ja nyt olen yhdeksännellä viikolla raskaana. Tähän asti ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia minkään liikunnan tai muunkaan suhteen ja tankotunneillakin olen käynyt ihan normaalisti. Nyt olen tässä kuitenkin alkanut miettiä, että mitenköhän pitkään sitä uskaltaa tunneilla käydä, vai joko ne pitäisi pistää tauolle (nyyh!). Neuvolan täti sanoi, että kaikkea liikuntaa voi harrastaa niin kauan kuin itsestä tuntuu hyvältä, mutta omaa kroppaa pitää kuunnella tarkasti ja lopettaa, jos tuntuu ikävältä. Tota sykerajaa ei siis ilmeisesti enää oo, mutta liikuntasuorituksen aikana pitää pystyä puhumaan, eli se on se sykkeen kontrolliraja. Toisaalta en haluais ihan vielä kertoa tästä raskaudesta oikein kenellekään, kun tämä on niin alkuvaiheessa vielä, en edes tanko-opelle. Mutta onkohan mulla oikein muita vaihtoehtoja kuin kertoa ja kysyä häneltä... |
|
 | |
Vaikeaa Vierailija
 | Aihe: Uskaltaako enää koittaa To Helmi 19, 2009 12:15 pm | |
| Olen käynyt yhdellä tunnilla ja ensi viikolla olisi tarkoitus mennä uudestaan. Kyllä siinä tunsi itsensä kömpelöksi kun toiset osasivat istua hienosti ja olla pää alaspäin tankoa vasten ja minulla sujuivat pyörimisetkin vain sinne päin. Istuminen sattui yllättävän paljon ja nyt päivää myöhemmin onkin jalat paikasta ja toisesta naarmuilla ja hankautunut. Miten sitä saisi ihon nopeasti karaistumaan. Pää alaspäin olemista ihan pelkään, enkä millään käsitä miten saisin itseni siihen asentoon. Meidän tekniikka 1 -ryhmässä moni niin pääsi. |
|
 | |
Ish Superman

Viestien lukumäärä: 2358 Location: SEINÄJOKI Registration date: 10.11.2008
 | Aihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä! To Helmi 19, 2009 12:19 pm | |
| Ekan tunnin jälkeen ei kannata vielä piitata vaikka et mitään ihmeellistä osaisikaan, kyllä se siitä paranee. Mä olen sentään harrastanut joulukuusta asti enkä siltikään ole päässyt pää alaspäin  |
|
 | |
Iina Superman

Viestien lukumäärä: 2829 Ikä: 28 Location: Tampere Registration date: 05.12.2007
 | Aihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä! To Helmi 19, 2009 12:45 pm | |
| Joo vaikka se pää alaspäin siirtyminen onkin yksi tärkeä virstanpylväs tankoilussa ei sille kannata ladata ihan kauheita odotuksia alussa. Musta ois hyvä tankoilla ainakin pari kk ennen kuin edes yrittää, omista voimista riippuen toki. Siinä on tosi helppo meinaan loukata itsensä, jos ei yläkropan ja vatsalihasten voima oikein riitä. Kaikessa rauhassa etenee niin kyllä se siitä  Ite olin tankoillu varmaan 2 vuotta ennen kuin ekaa kertaa päädyin ylösalaisin, tosin se oli sitä aikaa, kun luulin, että joku skorpioni on hienointa, mitä tangolla voi tehdä.... _________________  |
|
 | |
Samira intermediate spinner

Viestien lukumäärä: 81 Ikä: 30 Location: Helsinki Registration date: 02.11.2008
 | |
 | |
Iina Superman

Viestien lukumäärä: 2829 Ikä: 28 Location: Tampere Registration date: 05.12.2007
 | Aihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä! To Helmi 19, 2009 9:42 pm | |
| Itse asiassa ihon ei tarvitse karaistua mitenkään, vaan kun oikea asento liikkeelle löytyy, ne mustelmat ja kipu lakkaa. Uusia liikkeitä opetellessa tulee sitten taas uudet mustelmat. Käsien iho on about ainoa, jonka tarvitsee oikeasti karaistua ja tottua hankaukseen. Muu on sitten tekniikasta kiinni. Mulla on jokusia vinkkejä pidon parantamisesta täällä http://www.tankotanssi.fi/wp/?page_id=313 ei tosin välttämättä vaikuta mustelmiin  _________________  |
|
 | |
pipsukka basic spinner

Viestien lukumäärä: 25 Ikä: 31 Registration date: 12.01.2009
 | Aihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä! Pe Maalis 20, 2009 10:52 pm | |
| Jee, pääsee taas tunneille pitkästä aikaa. Sain tangonkin testiin (en oo vielä purannut ja koonut enkä kokeillut). Toivon niiiiin paljon, että toi tanko on tarpeeksi hyvä, jotta sillä voi näin alkuun ainakin harjotella noita perusjuttuja. Josko tästä tunarivaiheesta pääsis hiukan eteenpäin...tai ainakin niin, että Tek1 tunnilla osaa edes puolet  Ja pääsis äkkiä siihen Burleskiin. Ollu niin hirveet vierotusoireet, että olen jopa nähnyt öisin unta, että olen liihotellut vähemmän kauniisti ja sulavasti pitkin tankoa Harmi, että vielä toistaiseksi omat harrastukset jäävät miehen harrastusten jalkoihin. Eli töiden ja ukon harrastusten takia Tek1 ei ole ollut asiaa...ja nytkin näyttää siltä, että pitäisi tiiviskurssille mennä, jos tankoon haluaa. Rock the polessa ei vielä taida suihkuja olla? Tietoa kellään? |
|
 | |
Miia Superman

Viestien lukumäärä: 1126 Ikä: 24 Location: Lahti Registration date: 07.12.2007
 | Aihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä! Pe Maalis 20, 2009 11:20 pm | |
| Juu ei ole vielä suihkuja ja burleski tunneille voi mennä vaikkei vielä tangolla homma olis ihan käynnissäkään. Ainakin tällä hetkellä tekevät siellä vaan tuolin kanssa koreografiaa  |
|
 | |
Espirit pole beginner

Viestien lukumäärä: 2 Registration date: 31.03.2009
 | Aihe: Luonnonlahjakkuudet Pe Huhti 10, 2009 11:25 am | |
| Olen eilen onnistuneesti kasannut ikioman ja ihka uuden x-poleni, ja kaiken tankoilun katselemisen jälkeen pääsin viimein itsekin tolppaan roikkumaan. Olinkin odottanut tätä hetkeä, netistä videoita katsellessa maku jalostuu yllättävän nopesti ja pian huomaa hakeutuvansa aina niiden parhaiden esitysten pariin - ja sitten yrittää itse jotain ihan perusjuttua huomatakseen, miten haastavaa se onkaan. No, enpä odottanut olevani seppä syntyessäni.. Mutta se mikä kismittää - ja myönnettäköön että myös ilahduttaa - on se, että mun mies muutamat tankoiluvideot nähtyään kiepsahti aika hienot liikkeet siinä tangossa, juttuja, joita en itse tajua/pysty vaikka mitä tekisin! No mutta, sehän on miehenä paljon mua vahvempi  Mahtaakohan käydä meillä niin, että minä harjoittelen kaikessa hiljaisuudessa ja sitten katson lähinnä mieheni esityksiä  |
|
 | |
Cherrie Superman

Viestien lukumäärä: 770 Ikä: 24 Registration date: 27.04.2008
 | Aihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä! Pe Huhti 10, 2009 1:53 pm | |
| Hyvä niin!  Mäkin oon yrittänyt koukuttaa tuota mun ukkelia tankotanssiin, mut en tiedä arvostettaisko sitä niinkään tuolla black metal piireissä.  |
|
 | |
-Hanna- Superman

Viestien lukumäärä: 953 Ikä: 30 Location: Helsinki Registration date: 15.02.2008
 | Aihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä! Ti Huhti 14, 2009 9:31 am | |
| Haha, munkin mies katteli mun handspring-yritelmiä hetken ja sai sen onnistumaan noin kolmannella kerralla...  |
|
 | |
Kat Da hangin in pole with one leg only

Viestien lukumäärä: 393 Ikä: 29 Location: Tampere Registration date: 21.12.2007
 | Aihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä! Ti Huhti 14, 2009 2:39 pm | |
| Voi ku mäkin saisin sen tekee jotai mutta ei se pysty edes painoaan kannattelemaan siinä.. |
|
 | |
| | Tankotunareiden tsemppiryhmä! | |
|