Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)

PääsivuPääsivu  FAQFAQ  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  KäyttäjälistaKäyttäjälista  KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  tankotanssi blogitankotanssi blogi  

Jaa | 

Tankotunareiden tsemppiryhmä!

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
-Hanna-
Superman
Superman

Viestien lukumäärä: 953
Ikä: 30
Registration date: 15.02.2008

ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Ma Tammi 26, 2009 9:39 am

Raskausajan liikuntaan liittyen vielä kannattaa huomioida myös se, että syke ei saa nousta kovin korkealle, tietyn rajan jälkeen istukan verenkierto ja sitä kautta sikiön hapensaanti heikkenee. Hetkelliset ylitykset ei nyt ole niin vaarallisia mutta kannattaa pitää kuitenkin mielessä... Sitä tarkkaa sykerajaa en nyt tietenkään muista Rolling Eyes , mutta löytynee netistä tai selviää lääkäriltä kysyessä...
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
mamatobe
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Ke Helmi 11, 2009 9:57 pm

Täällä on nyt sellainen tilanne, että oon harrastanut tankoilua viime syksystä ja nyt olen yhdeksännellä viikolla raskaana. Tähän asti ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia minkään liikunnan tai muunkaan suhteen ja tankotunneillakin olen käynyt ihan normaalisti. Nyt olen tässä kuitenkin alkanut miettiä, että mitenköhän pitkään sitä uskaltaa tunneilla käydä, vai joko ne pitäisi pistää tauolle (nyyh!). Neuvolan täti sanoi, että kaikkea liikuntaa voi harrastaa niin kauan kuin itsestä tuntuu hyvältä, mutta omaa kroppaa pitää kuunnella tarkasti ja lopettaa, jos tuntuu ikävältä. Tota sykerajaa ei siis ilmeisesti enää oo, mutta liikuntasuorituksen aikana pitää pystyä puhumaan, eli se on se sykkeen kontrolliraja. Smile

Toisaalta en haluais ihan vielä kertoa tästä raskaudesta oikein kenellekään, kun tämä on niin alkuvaiheessa vielä, en edes tanko-opelle. Mutta onkohan mulla oikein muita vaihtoehtoja kuin kertoa ja kysyä häneltä...
Vaikeaa
Vierailija

ViestiAihe: Uskaltaako enää koittaa   To Helmi 19, 2009 12:15 pm

Olen käynyt yhdellä tunnilla ja ensi viikolla olisi tarkoitus mennä uudestaan. Kyllä siinä tunsi itsensä kömpelöksi kun toiset osasivat istua hienosti ja olla pää alaspäin tankoa vasten ja minulla sujuivat pyörimisetkin vain sinne päin. Istuminen sattui yllättävän paljon ja nyt päivää myöhemmin onkin jalat paikasta ja toisesta naarmuilla ja hankautunut. Miten sitä saisi ihon nopeasti karaistumaan. Pää alaspäin olemista ihan pelkään, enkä millään käsitä miten saisin itseni siihen asentoon. Meidän tekniikka 1 -ryhmässä moni niin pääsi.
Ish
Superman
Superman

Viestien lukumäärä: 2358
Registration date: 10.11.2008

ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   To Helmi 19, 2009 12:19 pm

Ekan tunnin jälkeen ei kannata vielä piitata
vaikka et mitään ihmeellistä osaisikaan, kyllä se siitä paranee.

Mä olen sentään harrastanut joulukuusta asti enkä siltikään ole
päässyt pää alaspäin Crying or Very sad
Näytä käyttäjän tiedot Linjoilla
Iina
Superman
Superman

Viestien lukumäärä: 2829
Ikä: 28
Registration date: 05.12.2007

ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   To Helmi 19, 2009 12:45 pm

Joo vaikka se pää alaspäin siirtyminen onkin yksi tärkeä virstanpylväs tankoilussa ei sille kannata ladata ihan kauheita odotuksia alussa. Musta ois hyvä tankoilla ainakin pari kk ennen kuin edes yrittää, omista voimista riippuen toki. Siinä on tosi helppo meinaan loukata itsensä, jos ei yläkropan ja vatsalihasten voima oikein riitä. Kaikessa rauhassa etenee niin kyllä se siitä Very Happy Ite olin tankoillu varmaan 2 vuotta ennen kuin ekaa kertaa päädyin ylösalaisin, tosin se oli sitä aikaa, kun luulin, että joku skorpioni on hienointa, mitä tangolla voi tehdä....

intermediate spinner
intermediate spinner

Viestien lukumäärä: 81
Registration date: 02.11.2008

ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   To Helmi 19, 2009 4:46 pm

Vaikeaa kirjoitti:
Miten sitä saisi ihon nopeasti karaistumaan.

Harjoittelemalla vaan. Iho tottuu siihen kipuun ja jossain vaiheessa huomaatkin, ettei enää satu yhtään! Paitsi kunnes siirryt uusiin liikkeisiin, jotka hierovat uusista paikoista... sama alusta taas. Very Happy

Mulla katos tässä jossain vaiheessa syksyn aikana kokonaan mustelmat ja uusia ei oo näemmä tulossa. Joskus harvoin sellaista ihan pientä pistettä esiintyy, mutta muuten ei tuu mitään enää. Suspect
Tääkin on vissiin vähän ihosta kiinni, mulle tulee muutenkin aika huonosti mustelmia.
Näytä käyttäjän tiedot
Iina
Superman
Superman

Viestien lukumäärä: 2829
Ikä: 28
Registration date: 05.12.2007

ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   To Helmi 19, 2009 9:42 pm

Itse asiassa ihon ei tarvitse karaistua mitenkään, vaan kun oikea asento liikkeelle löytyy, ne mustelmat ja kipu lakkaa. Uusia liikkeitä opetellessa tulee sitten taas uudet mustelmat. Käsien iho on about ainoa, jonka tarvitsee oikeasti karaistua ja tottua hankaukseen. Muu on sitten tekniikasta kiinni. Mulla on jokusia vinkkejä pidon parantamisesta täällä http://www.tankotanssi.fi/wp/?page_id=313 ei tosin välttämättä vaikuta mustelmiin Wink

basic spinner
basic spinner

Viestien lukumäärä: 25
Ikä: 31
Registration date: 12.01.2009

ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Pe Maalis 20, 2009 10:52 pm

Jee, pääsee taas tunneille pitkästä aikaa. Sain tangonkin testiin (en oo vielä purannut ja koonut enkä kokeillut). Toivon niiiiin paljon, että toi tanko on tarpeeksi hyvä, jotta sillä voi näin alkuun ainakin harjotella noita perusjuttuja. Josko tästä tunarivaiheesta pääsis hiukan eteenpäin...tai ainakin niin, että Tek1 tunnilla osaa edes puolet Wink Ja pääsis äkkiä siihen Burleskiin.

Ollu niin hirveet vierotusoireet, että olen jopa nähnyt öisin unta, että olen liihotellut vähemmän kauniisti ja sulavasti pitkin tankoa Laughing

Harmi, että vielä toistaiseksi omat harrastukset jäävät miehen harrastusten jalkoihin. Eli töiden ja ukon harrastusten takia Tek1 ei ole ollut asiaa...ja nytkin näyttää siltä, että pitäisi tiiviskurssille mennä, jos tankoon haluaa.

Rock the polessa ei vielä taida suihkuja olla? Tietoa kellään?
Näytä käyttäjän tiedot
Miia
Superman
Superman

Viestien lukumäärä: 1126
Ikä: 24
Registration date: 07.12.2007

ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Pe Maalis 20, 2009 11:20 pm

Juu ei ole vielä suihkuja ja burleski tunneille voi mennä vaikkei vielä tangolla homma olis ihan käynnissäkään. Ainakin tällä hetkellä tekevät siellä vaan tuolin kanssa koreografiaa Smile
Näytä käyttäjän tiedot http://mypartnerincrime-pole.blogspot.com/
Espirit
pole beginner
pole beginner

Viestien lukumäärä: 2
Registration date: 31.03.2009

ViestiAihe: Luonnonlahjakkuudet   Pe Huhti 10, 2009 11:25 am

Olen eilen onnistuneesti kasannut ikioman ja ihka uuden x-poleni, ja kaiken tankoilun katselemisen jälkeen pääsin viimein itsekin tolppaan roikkumaan. Olinkin odottanut tätä hetkeä, netistä videoita katsellessa maku jalostuu yllättävän nopesti ja pian huomaa hakeutuvansa aina niiden parhaiden esitysten pariin - ja sitten yrittää itse jotain ihan perusjuttua huomatakseen, miten haastavaa se onkaan. No, enpä odottanut olevani seppä syntyessäni..

Mutta se mikä kismittää - ja myönnettäköön että myös ilahduttaa - on se, että mun mies muutamat tankoiluvideot nähtyään kiepsahti aika hienot liikkeet siinä tangossa, juttuja, joita en itse tajua/pysty vaikka mitä tekisin! No mutta, sehän on miehenä paljon mua vahvempi Smile Mahtaakohan käydä meillä niin, että minä harjoittelen kaikessa hiljaisuudessa ja sitten katson lähinnä mieheni esityksiä tongue
Näytä käyttäjän tiedot
Cherrie
Superman
Superman

Viestien lukumäärä: 770
Ikä: 24
Registration date: 27.04.2008

ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Pe Huhti 10, 2009 1:53 pm

Hyvä niin! Razz Mäkin oon yrittänyt koukuttaa tuota mun ukkelia tankotanssiin, mut en tiedä arvostettaisko sitä niinkään tuolla black metal piireissä. Very Happy
Näytä käyttäjän tiedot
-Hanna-
Superman
Superman

Viestien lukumäärä: 953
Registration date: 15.02.2008

ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Ti Huhti 14, 2009 9:31 am

Haha, munkin mies katteli mun handspring-yritelmiä hetken ja sai sen onnistumaan noin kolmannella kerralla... Mad
Näytä käyttäjän tiedot
Kat Da
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only

Viestien lukumäärä: 393
Ikä: 29
Registration date: 21.12.2007

ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Ti Huhti 14, 2009 2:39 pm

Voi ku mäkin saisin sen tekee jotai mutta ei se pysty edes painoaan kannattelemaan siinä..
Näytä käyttäjän tiedot

Tankotunareiden tsemppiryhmä!

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Lajista kiinnostuneille-