|
|
| Kirjoittaja | Viesti |
|---|
sluippa Superman

Viestien lukumäärä: 684 Ikä: 27 Location: Espoo Registration date: 07.05.2009
 | Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 8:31 am | |
| Tää ei varmaan ole urheiluvamma, mutta niskat on ollut tästä aamusta lähtien niin jumissa, etten saanut edes hiuksia laitettua kiinni kun ei vaan taipunu kädet eikä pää. Päätä ei voi kääntää vasemmalle ja koko yläselkä ihan lukossa. Tietääkö kukaan kauan tää kestää tai mitä kannattais tehdä?? Ei oo koskaan ollut mitään tällasta. Kai mä vaan oon nukkunu jotenki huonossa asennossa...? Mietin vaan, että pitäskö ettii tuuraajaa huomiselle tankotunnille vai meneeköhän ohi siihen mennessä? Kääk!
Edit: Mulla olis lihasrelaksantteja, kandeiskohan sellasta ottaa? |
|
 | |
hemuliini Superman

Viestien lukumäärä: 857 Ikä: 29 Location: Porvoo Registration date: 10.08.2009
 | Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 9:58 am | |
| Lihasrelaksanttia vaan, niitä mun miehelle määrättiin kun oli moshannut keikalla niskansa ihan juntturaan.  Muuta en osaa neuvoa, toivottavasti menee pian ohi! |
|
 | |
merqus Superman

Viestien lukumäärä: 522 Ikä: 27 Location: Helsinki Registration date: 11.06.2008
 | Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 10:05 am | |
| Mulla kun kerran nykäs niska aivan jumiin ni käytin siihen lämpöhoitoa. Eli semmonen mikrossa lämmitetty kauratyyny niskalle ja anto sen vaikuttaa. Kevyttä hierontaa siihen päälle. Kylmä-kuumahoito voi olla kans ihan kokeilemisen arvonen, eli vuorotellen pistää siihen kohtaan lämmintä ja kylmää. Jostain netin syövereistä löytyis varmaan tohonki tarkempi ohjeistus (tai sitten joku asiasta paremmin tietävä voi tänne kirjotella)
Lihasrelaksantit on oman kokemuksen mukaan ollu huonoja siitä, että ne jättää tokkuraisen olon. Ei välttämättä ihan hyvä juttu, jos on menossa tuntia pitämään. |
|
 | |
Tiu intermediate inverter

Viestien lukumäärä: 146 Ikä: 21 Location: Espoo Registration date: 14.10.2010
 | Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 10:21 am | |
| Mulla tulee usein noita samoja jumeja, koska nukun niin huonoissa asennoissa. Yleensä menee 1-2 päivässä ohi! Uskon että paranee huomiseen mennessä niin että pystyt pitää tunnin, vaikka vähän tuntuiskin jossain.  Itse yleensä käytän just tota kylmä-kuumahoitoa, laitan joskus Mobilatia ja sitten ihan särkylääkettä jos särkee pahasti. Näin siis mun kokemuksella. Kärsin tästä samasta just viime viikolla ja ei tosiaan tunnu kivalta, kun ei pysty edes päätä kääntää. |
|
 | |
sluippa Superman

Viestien lukumäärä: 684 Ikä: 27 Location: Espoo Registration date: 07.05.2009
 | Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 10:25 am | |
| Kiitos vinkeistä! Oon yrittänyt liikutella ja pyöritellä paikkoja ja tuntuu, että parempaan suuntaan menee. Otin myös sen lihasrelaksantin. Onneksi tänään ei ole mitään treenejä. Yritän myös saada huomiseksi aamupäiväksi hierojan. Tommonen kuuma kauratyyny kuulostaa hyvältä, harmi ettei mulla ole sellaista. Mut tosiaan tuntuu et menee parempaan suuntaan koko ajan kun vaan liikuttelee, jee... |
|
 | |
sonkos intermediate spinner

Viestien lukumäärä: 90 Ikä: 34 Registration date: 17.11.2011
 | Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 11:17 am | |
| Miulla ollu jo yli 2 vkoo tuo selkä/kylki kipu... Rupee pikkasen turhauttamaan. To on lääkäri ja pyydän kans relaxantteja tai jtn!! Onkii kunnon lista tohtorille vietäväks kaikenmaailman vaivoista  |
|
 | |
shadow87 Superman

Viestien lukumäärä: 590 Ikä: 24 Location: Tornio Registration date: 03.04.2011
 | Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 12:34 pm | |
| itellä kun meni niska/selkä jumtturaan (en päässy ees sängystä omin avuin ylös) niin ihan kylmägeeli ja tulehduskipulääkkeet tepsi. Kevyttä hierontaa kun alkoi menemään paremmaksi. Relaksantit sain myös mutta ne aiheutti mulle painajaisia, pelkotiloja ja hallusinaatioita. ihania nappeja <3 |
|
 | |
Ashta Superman

Viestien lukumäärä: 693 Ikä: 27 Location: Tampere Registration date: 03.01.2008
 | Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 12:41 pm | |
| Mulla on kaikkeen tollaseen auttanu osteopaatilla käynti. Siellä kun hoidetaan oikeasti se syy eikä vaan seurauksia. Yleensä saa vielä vinkkejä kuinka välttää samanlaiset jutut tulevaisuudessa  |
|
 | |
sonkos intermediate spinner

Viestien lukumäärä: 90 Ikä: 34 Registration date: 17.11.2011
 | |
 | |
Ashta Superman

Viestien lukumäärä: 693 Ikä: 27 Location: Tampere Registration date: 03.01.2008
 | |
 | |
iku69 Superman

Viestien lukumäärä: 529 Location: Tornio Registration date: 27.01.2011
 | Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 2:41 pm | |
| Apteekista saa sellaisia lämpölaastareita isoja aivan ihania, niissä jotain tulehdusta poistvaa samalla. Niitä kannattee kokeilla. Paranemisia |
|
 | |
Päivi intermediate spinner

Viestien lukumäärä: 71 Location: Helsinki Registration date: 28.03.2010
 | Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 4:42 pm | |
| Sluippa, mulla iski samat oireet 2,5 vuotta sitten huonon työasennon ja kovan ilmastoinnin yhteisvaikutuksesta. Tuurailin itseäni 25 senttiä lyhyempää kollegaa muutaman tunnin päivässä ja surffasin kahden työpöydän väliä, toinen ei aivan ollut mulle ergonominen... En ollut edes menossa lääkäriin, mutta kollegat pakotti (klassikko!) ja lääkäri antoikin suht huolestuneen diagnoosin. Olisiko vaivan nimi ollut kierokaulaisuus, joka ei siis kuitenkaan ole mikään pysyvä olotila vaan eräänlainen tulehdus+kramppi. Huom. tulehdus, tuli siis ehdoton sauna-lämpöhoitokielto (lämpöhän levittää tulehdusta)! Ei rasitusta, ei venytystä, lihasrelaksantteja ja ehdotonta lepoa. Meni ohi noin viikossa, vaikka olin tapani mukaan lääkärin ohjeista huolimatta töissä, mullahan oli kahden ihmisen työt tehtävänä... |
|
 | |
Pandakarhu intermediate inverter

Viestien lukumäärä: 141 Location: Helsinki Registration date: 28.09.2011
 | Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Helmi 06, 2012 5:11 pm | |
| Noita tulee aina välillä omalla kohdalla kun tulee koneella istuttua välillä tunteja pää käännettynä toiselle sivulle leffaa katsellessa. Lihashan siinä ottaa itseensä, varsinkin kun noita rhomboideja ja latseja tulee salillakin paukutettua aika paljon. Todella kipeä ja jäykkähän tuo on, mutta kyllä se lihas silti toimii kun vaan tarpeeksi vääntää  Mie tosin olen vähän huono noiden kanssa muutenkin kun tuli viikko treenattua tulehtuneen piriformiksen kanssa ennen lääkärissä käyntiä. Kipuun onneksi tottuu Tuli tuossa äsken salilla todettua, että taisin onnistua viimeksi tankoillessa vähän telomaan oikeaa latsia, siinä kun tuntuu nyt tuollainen vetävä ja vähän ehkä repivä tunne venytyksessä. Noh, pitää ottaa vähän iisimmin nyt, mitään mustelmaa ei kuitenkaan näy ja lihas toimii muuten ihan normaalisti. |
|
 | |
marraskuu basic spinner

Viestien lukumäärä: 6 Location: Helsinki Registration date: 14.11.2011
 | Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Helmi 15, 2012 11:35 pm | |
| Lueskentelin tätä ketjua varmaan 20 sivua ja kokeilin hakua, mutta en löytäny vastaavaa: Tein tänään nilkkatakanojaa Fitpolella, olen yleensä tehny sitä kromitangolla. Kävi sitten niin, että ote lipes tangosta ja nytkähdin ehkä n 10cm äkillisesti alaspäin. En kuitenkaan tippunu, vaan pysyin tangolla, mut selän asento muuttu ja se jotenkin niksahti. ei kuulu ääntä. Selkään sattu ja nyt asento tuntuu vinolta, mutta ei näytä siltä. nyt tuntuu lähinnä jännittyneeltä, mutta ei ole kipeä kuin jos selkää oikein kunnolla kiertää. Onko muille sattunut vastaavaa? ja jos on, niin onko hoidettu jotenkin? |
|
 | |
SaMaJA basic spinner

Viestien lukumäärä: 29 Ikä: 25 Location: Helsinki Registration date: 23.08.2011
 | Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Helmi 28, 2012 10:32 am | |
| Tämä ei nyt mene varsinaisesti urheiluvamma-kategoriaan, mutta jostain syystä mulla kipeytyy vasemman käden kyynär- tai värttinäluu tankoillessa. Tykkään tehdä esim. kolmoisjoutsenta ja jos vasen käsi on alempana oleva käsi, niin liikkeen loppuessa ja irroittaessani otteen tangosta iskee hirveä kipu kyynärpään yläpuoleen ja sitten siihen kyynärän ja ranteen väliselle alueelle (kumpi luu nyt ikinä kipuileekaan..). Onko kellään ollut tätä ongelmaa? Kysyin yksien treenien jälkeen ohjaajalta, että onko vika tekniikassa vai missä. Mahdollisesti yliliikkuva nivel kyynärpäässä, mutta se ei selitä kumminkaan tätä viime aikoina ilmennyttä kipua luussa.
|
|
 | |
|