|
|
| Kirjoittaja | Viesti |
|---|
OonaK Superman

Viestien lukumäärä: 620 Ikä: 28 Location: Hki Registration date: 09.01.2010
 | Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Joulu 05, 2011 3:19 pm | |
| Ja kannattaa muistaa liikkuvuus - se että takareidet eivät anna periksi tarpeeksi vaikeuttaa etureisillä ja vatsalihaksilla npstamista entisestään. Pitää myös muistaa että vatsa ei tee kaikkea. Etureisillä tulee helpottaa vatsan taakkaa. |
|
 | |
Herkkupurkki hangin in pole with one leg only

Viestien lukumäärä: 309 Ikä: 37 Location: Helsinki Registration date: 13.06.2010
 | Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Joulu 05, 2011 3:58 pm | |
| Mites mä en oo tota ennen tajunnut!!!
Kiitti hyvästä pointista OOna! Onneks lopultakin olen päässyt venyttelukiellosta ja ylihuomenna pääsen osteopaatille. Ihanaa!!
Mulla invertti on mennyt jo kauan mutta se on ollu tosi ruma ja on joutunut "kipuamaan". Sit tunnilla ope kuvas sen videolle ja kun se katottiin yhessä, tajusin heti ittekki mitä teki väärin. Just toi vatsoilla ja reisillä nostaminen ja ennen kaikkea se että pidin ihan liian korkealta kiinni!
Mutta kehitystä se on hidaskin! |
|
 | |
yonski basic spinner

Viestien lukumäärä: 13 Ikä: 29 Location: hyvinkää Registration date: 31.10.2011
 | Aihe: Vs: Pääsy inverttiin To Joulu 22, 2011 12:43 pm | |
| Oon harjotellut inverttiä urakalla sekä seisaaltaan että polviltaan. Polviltaan se oli aluksi helpompi ja pystyy harjottelemaan tangolla pää alaspäin olemista. Kehityksen huomaa kyllä nopeasti lihaskunnossa ja kun saa varmuutta ja luottoakin tankoon.  |
|
 | |
Saila Superman

Viestien lukumäärä: 833 Ikä: 23 Location: Turku Registration date: 27.05.2008
 | Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Tammi 24, 2012 9:31 pm | |
| mä en ymmärrä miks en saa tehtyä sitä ns. viimistä nostoa invertissä ja siks se näyttää perhanan rumalta.. huokaus.. joudun aina auttaa jaloilla sen lopun.. vinkkejä? ite en keksi muuta kun et on paskat lihakset tai se, et jään kattoo siihen tankoon niitä jalkoja  |
|
 | |
Ainokainen basic spinner

Viestien lukumäärä: 20 Registration date: 05.08.2011
 | Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Helmi 27, 2012 9:39 am | |
| Aloittelijan kysymyksiä täälläkin.. Eli pääseen inverttiin, mutta lähinnä siten, että saan ponnistuksen jälkeen juuri ja juuri napattua jaloilla tangosta kiinni ja siitä sitten kivuttua hyvään asentoon. Tämmöinen invertti on onnistunut lähes ekoista tankotreeneistä asti, mutta nyt tauon jälkeen uuden opettajan valvovan silmän alla tajusin, että tekniikka on aika huono. Lantio jää siis kauas tangosta ja saan sen lähemmäs vain jalkojen avulla. Nyt olen sitten painiskellut sen kanssa, että kannattaako minun jatkaa ns. huonojen inverttien tekemistä (eli paraneeko ne jotenkin mystisesti ajan myötä) vai pitäisikö minun treenata vatsoja/käsilihaksia/jotain, kunnes saan invertissä nostettua lantioni tangon luokse ilman jalkojen apua. Äh, inhottavaa takapakkia, kun jotenkin olin kuvitellut että homma sujui. |
|
 | |
Ewy Superman

Viestien lukumäärä: 838 Ikä: 23 Location: Jyväskylä Registration date: 24.09.2009
 | Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Helmi 27, 2012 10:09 am | |
| Tuo kannattaako on varmasti vähän kaksipiippuinen juttu....  Hyppyloikkainverteillä (joita itse harrastin piiiitkään) rikkoo helposti itsensä. Mutta toisaalta pääseepähän pää alaspäin ja sitä kautta treenaamaan muita juttuja, kuten kaksosta, skorpparia jne. Ja toisaalta, ehdottomasti kannattaa hankkia lisää voimaa ja yrittää aina ensin tehdä invertti nostamalla  Kyllä se sieltä ajan kanssa tulee ja paranee Tsemppiä treenaamiseen, musta invertti on vieläkin yksi vaikeimmista liikkeitä..... |
|
 | |
shadow87 Superman

Viestien lukumäärä: 590 Ikä: 24 Location: Tornio Registration date: 03.04.2011
 | Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Helmi 27, 2012 12:48 pm | |
| itse kansa harrastin hypyyloikkainverttiä pitkään kun en muusta tiennyt. Sitten kun taidot kehittyi sen verran että oli aika aqlkaa invertoimaan ilmasta niin enhän mie ympäri päåässy (miten loikkaat ilmasta..Et mitenkään) Joten nöyränä ja itku kurkussa opettelin invertoimaan uudestaan, jotta saisin joskus sen ilmainvertin. Ja vaikka voimaa olikin kertynyt niin kauan siihen silti meni että sai tekniikan kohdilleen maasta ja vielä kauemmin ilmasta. joten kokemuksen syvällä rintaäänella sanon että ne loikkimiset pois ja lihaskuntotreenia kehiin!! Nostamaan se invertti  Kyllä sie pystyt siihen!! |
|
 | |
Ainokainen basic spinner

| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Helmi 27, 2012 1:31 pm | |
| Niin minulla on tuossa ponnistusinvertissä tullut inhottavasti se olo, että nyt tehdään juuri niitä selänhajotusrepimisiä..  Toisaalta hallittu alakropan nosto tuntuu täysin saavuttamattomalta, eikä opettajakaan oikein sanonut muuta kuin että lantio jää liian kauaksi. Olen nyt koittanut tehdä lattialla makuulta "inverttiasennosta" lantion ja jalkojen nostoa tangolla mahdollisimman hallitusti, auttaakohan? Perusinverttiasento lattialla maaten löytyy melko helposti, mutta V-invertti asentoon on hartiat lattiassa aika hankalan oloista päästä. Olen myös tehnyt hartiaseisontaa tai mikä onkaan, ilman tankoa siis. Lisäksi tulee tehtyä aika paljonkin lihaskuntoa (vatsoja, punnerruksia, leuanvedon yritelmiä..), mutta en sitten tiedä teenkö oikeita asioita. Osittain tuntuu siltäkin, että kyse ei ole välttämättä lihaskunnon puutteesta, vaan lähinnä siitä, etten oikein tajua mitä lihaksia pitäisi käyttää. Vinkkejä?  |
|
 | |
Retu intermediate inverter

Viestien lukumäärä: 197 Registration date: 15.07.2011
 | Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Helmi 27, 2012 3:23 pm | |
| Ootko kokeillu inverttia ns. kosimisasennosta. Jos tanko on vasemmalla puolella laitat vasemman polven koukkuun tangon viereen ja oikean polven maahan, lantio eteen ja ponnistat siitä. Selitinkkö tän nyt järkevästi, mut silleen mä harjottelin v-invertin tekoa. tuo vähän turvaakin ku lattiaan ei oo pitkä matka |
|
 | |
Ainokainen basic spinner

| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Helmi 27, 2012 4:14 pm | |
| Perusinverttiin olen harjoitellut tuosta polviasennosta ja se tuntuu onnistuvan (vaikka tietty siinäkin pääsee ponnistamaan pelkän hallitun noston lisäksi..  ) mutta V-inverttiä pitääkin kokeilla tolleen. Kiitti neuvosta!  |
|
 | |
Ivanka hangin in pole with one leg only

Viestien lukumäärä: 221 Location: Helsinki Registration date: 17.08.2010
 | Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Helmi 27, 2012 9:58 pm | |
| Olen samaa mieltä kuin Ewy - invertti on yksi haastavimmista liikkeistä. Keskikropan lihaskunto ei riitä, myös hartioissa pitää olla voimaa, että jaksaa hallitusti kipata V-inverttiasentoon sitten, kun olet ensin vatsalihaksilla nostanut itsesi ylös. Mulla meni tovi tämän homman ymmärtämiseen. Lisäksi se jalkojen nostamisen ja yläkropan kippaamisen ajoitus just sopivasti tulee vain harjoittelemalla. Tähän mulla on seuraavanlainen vinkki: ota kylki paljaaksi ja paina se kiinni tankoon. Ajattele, että se kohta, mikä osuu tankoon, ei muutu. Eli seisoma-asennosta koko matkan ylösalaisin V-inverttiin sulla on se sama kohta kiinni siinä tangossa, se on se sun piste, jonka "ympäri" kippaat. Keskity siihen pisteeseen, niin se kippaus on helpompi hahmottaa (ainakin toivottavasti  ). Mun mielestä inverttejä pitää vaan tehdä, ei se pelkästään auta, että tekee lihaskuntoa muuten. Mun mielestä on aika kaukainen ajatus, että kukaan peruspulliainen tekee inverttiä hallitusti heti alusta alkaen, enemmän tai vähemmän hyppimistähän se alussa on. Ei se varmasti hyvää tee, joten varovainen pitää luonnollisesti olla. Terveisin nimim. 1,5 v aktiivista treeniä takana eikä invertti mee täysin suorin jaloin vieläkään, paras neuvoja ikinä! Edit. Muokkasin vähän selkeämmäksi
Viimeinen muokkaaja, Ivanka pvm Ma Helmi 27, 2012 10:05 pm, muokattu 1 kertaa |
|
 | |

| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Helmi 27, 2012 10:03 pm | |
| Meille opetettiin että ei kippailla samaa reittiä alas ennen ku on keskivartalo kunnossa. Muuten voi tulla selkävaurioita. eli valuttamalla alas |
|
 | |

| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Helmi 27, 2012 10:04 pm | |
| ^ Jos kommentoit mulle, niin mä tarkoitan sitä kippaamista V-invertiin, en siitä poispäin! |
|
 | |

| |
 | |

| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Helmi 27, 2012 10:08 pm | |
| Joo se oli vähän epäselvästi ilmaistu, korjasin nyt. Mutta tosiaan ihan totta, V-inverttiasennosta samaa reittiä poispäin kippaaminen on aika rankkaa selkälihaksille, ei varmaan kannata heti alkuun sillä tavalla itseään rikkoa. |
|
 | |
|