Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)

PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  FAQFAQ  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  KäyttäjälistaKäyttäjälista  KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

Jaa | 

Takanoja

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
Ewy
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 29
Registration date : 24.09.2009

ViestiAihe: Vs: Takanoja   Su Helmi 12, 2012 4:22 pm

Saila kirjoitti:
häh emmää tajuu missä sul tos on pito affraid

Reisien välissä. Aika samallalailla kuin nilkkatakanojassa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Herkkupurkki
hangin in pole with one leg only

Viestien lukumäärä : 331
Ikä : 43
Registration date : 13.06.2010

ViestiAihe: Vs: Takanoja   Su Helmi 12, 2012 4:27 pm

Hmm.. Mulle heikkopolvisena se nilkkatakanoja on ainoo minkä olen opetellu. Kokeilin tota polvi koukussa- versioo mut mulle tuli sellanen olo et kohta lumpio sujahtaa paikaltaan... =/
Näytä käyttäjän tiedot
Mortianna
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 28
Registration date : 28.07.2009

ViestiAihe: Vs: Takanoja   Su Helmi 12, 2012 6:04 pm

Kuva kertoo enemmäin kuin tuhat sanaa. Minulla on kyllä polvitakanojassa jalat tiukasti yhdessä, olen aina ihmetellyt niitä joilla on ammottava aukko jalkojen välissä - hui! en uskaltaisi. Ihmisten jalat on tietysti eri muotosia. Minulla tuo polvi nojaa tuohon tankoon. Pito on reisissä ja polvessa.

Näytä käyttäjän tiedot
shadow87
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 739
Ikä : 30
Registration date : 03.04.2011

ViestiAihe: Vs: Takanoja   Su Helmi 12, 2012 6:07 pm

mulla ei oo kuvaa tässä mutta mulle tuo polven pitokohta tulee just enemän tuohon pohkeen päälle ja pitoa on myös sisäreisissä..tyylejä on taas näköjään yhtä monta kuin tekijää xD
Näytä käyttäjän tiedot
BLAAAAACK
intermediate inverter
intermediate inverter

Viestien lukumäärä : 182
Ikä : 25
Registration date : 13.12.2011

ViestiAihe: Vs: Takanoja   Su Helmi 12, 2012 6:09 pm

Oii, ihana huomata että muillakin on pitoa reisissä eikä siinä pohkeessa... Musta tuntuu että saisin takanojan tehtyä kyllä jos se pito on siellä reisien välissä, mutta kun perfektionisti olen niin hain pidon pohkeen päältä... Nilkkanojaan tosiaan kykenen kun reisien välissä pito Smile Tosin tanko on mulla vaan sen 40 mm halkasijaltaan, eli voi olla että paksummalla tangolla pysyisi helpommin..
Näytä käyttäjän tiedot
Saila
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 1166
Registration date : 27.05.2008

ViestiAihe: Vs: Takanoja   Su Helmi 12, 2012 7:05 pm

mä ainakin uskallan irrottaa kädet vaan 45 mm tangolla. kotona ei tuu yhtään mitään paksummalla. Sad
Näytä käyttäjän tiedot
Mortianna
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 28

ViestiAihe: Vs: Takanoja   Su Helmi 12, 2012 7:24 pm

Mä sanoisin, että tee niinkuin susta varmalta tuntuu, ja sitten rupee vasta hoimaan sitä kohtaa. En nykyään juurikaan tee polvitakanojaa, ehkä se pito mullakin oon tussa polven vieressä, mutta sen tiedän että pakko on pitää jalat visusti kiinni.
Näytä käyttäjän tiedot
BLAAAAACK
intermediate inverter
intermediate inverter

Viestien lukumäärä : 182
Ikä : 25
Registration date : 13.12.2011

ViestiAihe: Vs: Takanoja   Su Helmi 12, 2012 7:34 pm

Ok, kokeilen sitten sen mukaan miltä hyvältä tuntuu, niin pääsen edes kunnolla siihen takanojan tuntumaan Smile Nyt vaan parantelen lihakset ja ihon kuntoon ensin, ja kokeilen sitten ajan kanssa.
Näytä käyttäjän tiedot
Ainolivia
basic spinner
basic spinner

Viestien lukumäärä : 12
Registration date : 07.02.2012

ViestiAihe: Vs: Takanoja   Ke Maalis 07, 2012 10:29 pm

Täällähän olikin jo keskustelua tästä, ihanaa! Pääsen avautumaan. Harjoiteltiin tänään tunnilla tuota polvitakanojaa ja olen vieläkin aivan järkyttynyt Very Happy Kerran uskalsin sen tehdä niin että ohjaaja oli siinä ihan vieressä ja tuki selästä ja se meni ihan hyvin mutta silti tuntui aivan kauhealta. En uskaltanut enää sen jälkeen kokeilla sitä uudestaan ja pelkäsin koko loppuajan muiden puolesta, pyöri vain päässä sellainen kauhuskenaario kun joku tipahtaa tangolta niskat edellä.. hyi. Nyt olen kyllä alkanut jo epäilemään että menenkö enää jatkokurssille, en vain ole valmis tuollaisiin pää alaspäin tehtäviin juttuihin enkä kyllä tiedä olenko jatkossakaan.. Nyt on aivan traumatisoitunut olo Very Happy Taidan olla nössöjen nössö.
Näytä käyttäjän tiedot
Retu

Viestien lukumäärä : 374
Registration date : 15.07.2011

ViestiAihe: Vs: Takanoja   Ke Maalis 07, 2012 10:38 pm

Mulla oli ihan sama fiilis joskus et uskaltaako sitä oikeesti olla pää alaspäin. Mulla on ihan sikana auttanu se että, joku on varmistamassa ekoilla kerroilla ja sit ku tuntuu varmalta niin kokeilee vasta yksin. Ja mitäänhän ei oo pakko tehdä jos siltä tuntuu, mutta kokeilemalla siihen vaan tottuu Wink
Näytä käyttäjän tiedot http://retaraven.blogspot.com/
Lotta.

Viestien lukumäärä : 369
Ikä : 32
Registration date : 05.04.2010

ViestiAihe: Vs: Takanoja   Ke Maalis 07, 2012 10:42 pm

Et oo mikään nössö, Ainolivia! On ihan tervettä pelätä ylösalaisin roikkumista. Takanoja oli ainakin musta erityisen pelottava liike. Toisaalta mä kyllä pelkään esimerkiksi kuperkeikkoja ihan hirveästi edelleen. Embarassed Takanojaa en enää pelkää tehdä itse, mutta voi elämä, miten mua välillä tunnilla pelottaa toisten puolesta! Oon joitain kertoja käynyt tukemassa jotain vieruskaveria, kun oon pelännyt jonkun puolesta niin kamalasti. pale En mä kyllä tajua, miksi mä joidenkin toisten puolesta pelkään niin paljon. Ei kai kukaan oikeasti irrottais käsiä ennen kuin on siitä pidosta ihan varma. Very Happy
Näytä käyttäjän tiedot
Tiu
intermediate inverter
intermediate inverter

Viestien lukumäärä : 156
Registration date : 14.10.2010

ViestiAihe: Vs: Takanoja   Ke Maalis 07, 2012 10:44 pm

Ainolivia kirjoitti:
Täällähän olikin jo keskustelua tästä, ihanaa! Pääsen avautumaan. Harjoiteltiin tänään tunnilla tuota polvitakanojaa ja olen vieläkin aivan järkyttynyt Very Happy Kerran uskalsin sen tehdä niin että ohjaaja oli siinä ihan vieressä ja tuki selästä ja se meni ihan hyvin mutta silti tuntui aivan kauhealta. En uskaltanut enää sen jälkeen kokeilla sitä uudestaan ja pelkäsin koko loppuajan muiden puolesta, pyöri vain päässä sellainen kauhuskenaario kun joku tipahtaa tangolta niskat edellä.. hyi. Nyt olen kyllä alkanut jo epäilemään että menenkö enää jatkokurssille, en vain ole valmis tuollaisiin pää alaspäin tehtäviin juttuihin enkä kyllä tiedä olenko jatkossakaan.. Nyt on aivan traumatisoitunut olo Very Happy Taidan olla nössöjen nössö.

Et ole varmastikaan ainoa, jolle tulee "järkytyksenä" se pää alaspäin oleminen. Mä olen itse aika pelkuri ja kyllä se oikeasti oli aika karua, kun ekoja kertoja teki jotain pää alaspäin, kun ei ollut tottunut sellaseen ollenkaan ja itselläni on ainakin todella suuri itsesuojeluvaisto. Luulen, että joillekin kuten mulle, siitä tulee sellanen haaste, jonka haluaa ottaa vastaan ja joka motivoi, ja ehkä joillekin sitten se ei vaan sovi. Itselläni on nyt vähän alkanut hellittää näin 5 kk jälkeen tuo pelko, mutta olen silti aika varovainen. Very Happy Toisaalta siinä ei ole mitään pahaakaan, koska ei ole hyvä olla liian uhkarohkeakaan. Mieluummin mä olen vähän liian arka!

Suosittelen kuitenkin että rohkeesti vaan kokeilet lisää niin varmaan ajan ja kokemuksen myötä selviää että haluatko jatkaa vai onko se itselle liikaa. Smile Mua lohduttaa ehkä nolokin ajatus siitä, että kerran me vaan eletään ja jos jotain sattuu niin sitten sille ei vaan oikein voi mitään. Periaatteessa voi se aivotärähdys tulla portaista tippumalla tai nilkka nyrjähtää normaalilla tanssitunnilla.
Näytä käyttäjän tiedot
Ainolivia
basic spinner
basic spinner

ViestiAihe: Vs: Takanoja   Ke Maalis 07, 2012 10:47 pm

Ihanaa kuulla että muitakin pelottaa! Se vain jotenkin tuli niin puun takaa, luulin ettei näin aikaisin alettaisi harjoittelemaan noita. Mutta tunnin jälkeen kun juttelin ohjaajan kanssa niin sain hyvän neuvon kokeilla tuota polvitakanojaa ensin aivan tuolla maan rajassa, että kun kallistuu taaksepäin niin selkä osuu maahan.. sitä yritin kotona sen pari kertaa mitä iho antoi enää myöten ja vähän helpotti Very Happy Mutta tuntuu se tosiaan aika hurjalta olla pää alaspäin. Ja vielä niin että kädet ei ole tangossa kiinni, luulen että se on mulle se isoin juttu tuossa hommassa :S
Näytä käyttäjän tiedot
Fifi
basic spinner
basic spinner

Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 37
Registration date : 26.02.2011

ViestiAihe: Vs: Takanoja   To Maalis 08, 2012 9:11 am

Mä olin takanojan kanssa aivan hädissäni ja pitkään. Mua jeesasi se, että polvitakanojassa otin kädellä kiinni ristitystä jalasta ja nilkkatakanojassa nappasin mahdollisimman pian kiinni tangosta pepun alta. En tiedä kuinka paljon apua näistä oikeasti olisi jos pito lähtisi, mutta henkinen tuki riittää aika pitkälle Very Happy

Luottamusta asentoon lisäsi sekin kun Jenni joskus täsmensi tunnilla polvien suoruutta: niin suoraksi, että niitä voi kääntää toisiaan vasten. Kummasti lisääntyy pito Smile

Mutta kyllähän tunneilla näkee näitä, jotka irroittavat kädet ennen kuin pito on kohdillaan, ja tulevat sitten alas. Ja me säikyt saadaan siitä ikuinen trauma Very Happy (ja saattaahan niille itselleenkin käydä jotain...)
Näytä käyttäjän tiedot
lilith84
intermediate spinner
intermediate spinner

Viestien lukumäärä : 99
Ikä : 33
Registration date : 17.12.2011

ViestiAihe: Vs: Takanoja   To Maalis 08, 2012 9:58 am

En tiedä onko tästä ollut apua, mut ite oon totutellut pää alaspäin olemaan lintsillä härveleissä! Eka on hirvittänyt, mutta loppujen lopuksi on ollut ihan hirmuhauskaa. Sama tangolla tehtävissä liikkeissä. Ylösalaisin oleminenhan on hauskaa!
Mua on kans auttanut paljon se, että ekaksi on tehty liike opettajan avustuksella, eli ope pitää kiinni kintuista ja varmistaa ettei mitään satu. Siinä olen parhaiten hahmottanut liikkeen ja miten siellä pysytään ja tajunnut ettei se niin kamalaa olekaan. Siinä pitää vaan luottaa opettajaan. Mulle oli helpompi tehdä eka polvitakanoja, kun siinä saa jalasta pitää kiinni. Ihan kuin siitä sais varmuutta, ettei tipu! Laughing

Rohkeesti vaan! Ajattele kuinka hyvältä sitten tuntuu, kun päihität pelkosi Smile Etene toki omalla vauhdilla ja rauhassa. Ei oo mihinkään hoppu.

ps. Mäkin pelkään kuperkeikkoja! Enemmän kuin tangossa tehtäviä pää alaspäin liikkeitä :S Outoa..
Näytä käyttäjän tiedot
Ainolivia
basic spinner
basic spinner

ViestiAihe: Vs: Takanoja   Pe Maalis 09, 2012 12:04 am

Kyllä minä nyt päätin ottaa pelosta vallan ja ilmoittauduin sille jatkokurssille! Harjoittelen nyt tuota polvitakanojaa aika matalalla ja niin että otan tuosta ristityn jalan nilkasta kiinni, sitten kun tuntuu varmalta niin ehkä uskallan korkeammalleja joskus hamassa tulevaisuudessa ehkä ilman tuota toista kättä Smile
Näytä käyttäjän tiedot
Eeva
intermediate inverter
intermediate inverter

Viestien lukumäärä : 140
Ikä : 33

ViestiAihe: Vs: Takanoja   Pe Maalis 09, 2012 7:52 pm

Ja paljon tyynyjä alle Smile Tekee ihmeitä, kun on kunnon pehmusteet henkisenä tukena. Muutama kerta ja niitä ei enää tarvitsekaan Smile

Minulle on kaikki pääalaspäin keikkuminen ollut myös kauhistus. Takanojan aloitin lattiatasolta ja siitä pikkuhiljaa ylemmäs ja lopulta korkeelta (jättipehmusteiden kanssa). Perus invertti oli siltikin paljon pahempi kuin takanoja...
Näytä käyttäjän tiedot
hTikru
pole beginner
pole beginner

Viestien lukumäärä : 1
Registration date : 13.07.2012

ViestiAihe: Vs: Takanoja   Ti Heinä 17, 2012 9:06 am

Onko hyviä vinkkejä, kuinka tulla kauniisti alas takanojasta? Takaisin istumaan nouseminen näyttää niin tylsältä.
Näytä käyttäjän tiedot
Saila
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 1166
Registration date : 27.05.2008

ViestiAihe: Vs: Takanoja   Ti Heinä 17, 2012 4:38 pm

käsi/kyynärseisontaan, siinä jotain eri jalkojen asentoja ja siitä alas?
Näytä käyttäjän tiedot
merqus
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 535
Ikä : 32
Registration date : 11.06.2008

ViestiAihe: Vs: Takanoja   Ti Heinä 17, 2012 5:48 pm

Ainakin yksi vaihtoehto on tulla bow and arrowin kautta alas

Näytä käyttäjän tiedot
katuballerina
basic spinner
basic spinner

Ikä : 24
Registration date : 04.01.2014

ViestiAihe: Vs: Takanoja   To Helmi 19, 2015 12:47 pm

Musta tuntuu, etten saa tarpeeksi pitoa kun yritän takanojaa (nilkat ristissä, koska toista versioo en hahmota yhtään) enkä voi päästää molempia käsiä irti, ellei joku pidä mun jaloista.
Tankoa varmaan saisi puristaa reisillä aika lujaa, että tulee tarpeeksi pitoa? Jotenkin se puristus meinaa unohtua, kun liike jännittä niin paljon. Tuleeko pitoa myös takareisille/pakaralle?

Onko joku liike, millä takanojaa vois valmistella? Osaan siis istua ongelmitta. Layout/lankku vaatis vielä treeniä ja uskallusta että se näyttäisi siltä miltä pitää.
Näytä käyttäjän tiedot
Martta
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 31
Registration date : 21.03.2011

ViestiAihe: Vs: Takanoja   To Helmi 19, 2015 8:51 pm

Onhan sulla tosiaan nilkat ristissä ja polvet tiukasti vierekkäin? Aika moni haluaa luonnostaan ristiä jalat polvien kohdalta Smile Jalat ihan suorana ja purista pakaroilla. Nosta istumisesta ensin polvet niin lähelle tankoa kuin mahdollista ja lähde siitä laskemaan yläkroppaa. Pito siirtyy vähän takapuolelle itse takanojassa eli tosi peittävät shortsit voivat olla "tiellä". Useimmiten vika on kyllä päässä eli pelko estää tekemisen vaikka pito riittäiskin Smile Takanojaakin voi aluksi harjoitella vaikka niin matalalta että selkä osuu maahan.
Näytä käyttäjän tiedot
katuballerina
basic spinner
basic spinner

Ikä : 24
Registration date : 04.01.2014

ViestiAihe: Vs: Takanoja   Ti Helmi 24, 2015 8:18 pm

Oon yrittäny harjotella ihan matalalta (ja kunnon pehmusteet alla:D), mutta ei se vaan onnistu. Yritin kanssa hakea asentoa lattialta. En saa vaan pitoa vaan valun vaikka kokeilin ihan pikkupikku shortseja. Ristin vaan nilkoista, mutta samalla oli aika vaikeeta puristaa polvet yhteen. En taida saada nostettua polvia tarpeeks ylös ja jaksa puristaa tarpeeksi. Tanko tulee ehkä liian ylös reisille, melkeen jo haaroväliin. Oiskohan hyvä paikka reiden puoliväli tai siitä vähän ylempänä?

Voisin pyytää taas kaveria/miestä/opea pitämään jaloista, niin voisin harjotella sitä asennossa oloa vaan. Jos se jännityskin sitten unohtuis. Kaipa se harjottelemalla sitten tulee (se pitokin) Very Happy
Näytä käyttäjän tiedot
Martta
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 31
Registration date : 21.03.2011

ViestiAihe: Vs: Takanoja   Ke Helmi 25, 2015 1:16 pm

Joo, koeta löytää joku varmistaja niin ei tarvitse pelätä putoamista.

Takanoja tuntuu olevan aika paljon ruumiinrakenteesta kiinni, joillakin on tosi vaikea löytää siinä pitävää otetta tangosta ja esim. itselläni taas pysyy mikä tahansa reisien välissä oleva pito joskus turhankin hyvin Smile Saat varmasti polvet tarpeeksi ylös (kallistut vähän taaksepäin ja nostat ne vaan niin lähelle tankoa kuin saat, ei sillä niin väliä kuinka ylös ne nousevat) mutta kokeile vaan eri pitokohtia jos löytyisi parempi. Ehkä reiden puolivälissä on jo liian alhaalla mutta ihan haaroissakaan tangon ei ole pakko olla (minulla on).
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Takanoja   

Takanoja
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: