erika basic spinner

Viestien lukumäärä: 25 Ikä: 24 Location: Ylitornio Registration date: 05.10.2011
 | Aihe: Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Ke Loka 12, 2011 1:41 pm | |
| Täälähän on tätä keskustelua käyty nyt vaikka kuinka, hankala vetää johtopäätöstä mikä tanko olis paras, niinpä kysynki nyt sitten itte apua toivottavasti ketään ei ala ärsyttään 1000 eri keskustelua siitä mikä tanko on paras Olen harrastanut tankoilua vain pari viikkoa, ja kuljen tosiaan tunneilla 80km päässä. Opetusta ja opastusta todellakin tarvitsen, eli en ole alkamassa omatoimi tankoilijaksi... mutta tuntien välillä olisi kiva harjoitella ilman että tarvitsee ajaa tuota matkaa. Näinpä päätin siis että tilaan tangon itselleni. Ja tässä tulee valinnan vaikeus kun on ihan keltanokka tämän asian kanssa. Torniossa David Clubilla on X-pole 50mm titaani joka on siis ainoa jolla olen tankoillut. Ostaisinko siis itselleni 50mm paksun tangon? Jossain luki että jos sillä oppii niin 45mm osaa myös, mutta toisinpäin hankalampi? Titaani vai Kromi - vai joku muu pinta? Hopea, musta ja valkoinen olisivat sisustuksellisesti parhaat värit mutta tietenkin hyvä tanko on tärkeintä - ei väri... Ja sitten se merkki... ymmärsin että x-pole on ehkä suosituin..!? (saa korjata jos olen tulkinnut väärin) Mutta ottaakko sport vai xpert ? Kaikki apu on tarpeen ja kaikesta olen kiitollinen! |
|
Nounours intermediate spinner

Viestien lukumäärä: 99 Ikä: 33 Location: Tampere Registration date: 20.10.2008
 | Aihe: Vs: Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Ke Loka 12, 2011 2:32 pm | |
| Jos et ole vielä huomannut, niin Soila teki aika kattavan vertailun eri tangoista jokin aika sitten tuolla: http://spinaround.niceboard.org/t1595-fitpole-vs-anti-shop. Kannattaa käydä vilkaisemassa. Itse hankin ensimmäiseksi tangoksi kromisen 50-millisen X-polen, kun tunneilla olin tottunut sellaiseen - ja kromisen osin värinkin vuoksi, kun titaani ei miellyttänyt silmää. Pari vuotta myöhemmin vaihdoin kuitenkin 45-milliseen vastaavaan, kun olin myöhemmin todennut pitäväni enemmän kapeammasta. Myös mun ranteille/kyynärvarsille se on ollut parempi, rasittuvat vähemmän. Totta on kuitenkin, että paksummasta tangosta on hieman helpompi siirtyä kapeampaan kuin päinvastoin. Jos tunneilla tankoilet 50-millisellä, onko helpompaa, jos kotona on samanpaksuinen? Vai onko vaihtelu vain hyväksi, jos kotona on erilainen tanko kuin tunneilla? Kannattaa myös miettiä, haluatko tulevaisuudessa esiintyä tai kilpailla - tapahtumissa taitaa olla aika usein 50-millinen tanko. X-pole vai jauhemaalattu taas... Jauhemaalattuja ei silloin ollut vielä tarjollakaan, kun minä hankin ensimmäiseni, joten en joutunut tuollaista pähkäilemään. Ulkonäöllisistä syistä olisin ehkä silti päätynyt metallipintaiseen, mutta se toki on täysin makukysymys. Tasan kerran olen kokeillut Fitpolea, ja kromipintaan tottuneelle se tuntui melkein liiankin pitävältä: spinnit eivät meinanneet pyöriä millään ja superman sattui tolkuttomasti. Toisaalta staattiset pidot olivat helppoja. Tämä lienee kuitenkin lähinnä tottumuskysymys, ja oma ihokin vaikuttaa erilaisten tankojen pitoon. Sportin ja Xpertin tärkein ero on se, että toisen saa pyöriväksi ja toista ei. Haluatko opetella myös pyörivällä? Jos haluat, ota Xpert. Toisaalta vaikka et nyt haluaisikaan, muutatko ehkä mielesi myöhemmin? Toki tankoa voi aina vaihtaa, mutta onhan silti helpompi ottaa heti sellainen, joka riittää tarpeisiisi vielä tulevaisuudessakin. Hintaero ei kuitenkaan ole kuin muutaman kympin. Itse käytän harvoin pyörivää tankoa, mutta halusin silti Xpertin, ettei tankoa tarvitse taas vaihtaa, jos pyörivä alkaakin jossain vaiheessa innostaa enemmän. Nämä olivat siis henkilökohtaisia kokemuksia ja näkemyksiä. Aika yksilöllistähän tuo tangon valinta on, toinen tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Mieti, mitä itse haluat tangolta, älä sitä, mitä muut käyttävät.
Viimeinen muokkaaja, Nounours pvm To Loka 13, 2011 7:35 am, muokattu 1 kertaa |
|
erika basic spinner

Viestien lukumäärä: 25 Ikä: 24 Location: Ylitornio Registration date: 05.10.2011
 | Aihe: Vs: Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Ke Loka 12, 2011 4:01 pm | |
| Tuhannesti kiitoksia Nounours ! En ole tuota ketjua lukenutkaan, kun oletin että vertaillaan vain kahta jauhemaalattua  Kyllä tämä nyt niin taitaa mennä että Xpert löytää meiltä kodin... onpahan sitten tuo "pyöriminenki" jos sitä joskus haluan kokeilla... Kromisen taidan ottaa kun salilla on titaaninen (ja kun hopea on nätimpi) ja ehkä luotan siihen että on helpoin lähteä tutulla tangon paksuudella. Joskus varmaan tulee se toinenkin tanko hankittua, sitten on viisaampi  Kiitos vielä! |
|