| | Tankotanssissa edistyminen? | |
|
|
| Kirjoittaja | Viesti |
|---|
neitinopsa intermediate inverter

Viestien lukumäärä: 157 Ikä: 23 Location: Vantaa Registration date: 13.09.2010
 | |
 | |
Iina Superman

Viestien lukumäärä: 2829 Ikä: 28 Location: Tampere Registration date: 05.12.2007
 | Aihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen? Ke Tammi 12, 2011 9:53 am | |
| Kyllä mä oon nähny tota samaa nimeä samasta liikkeestä täällä aiemminki  _________________  |
|
 | |
sluippa Superman

Viestien lukumäärä: 684 Ikä: 27 Location: Espoo Registration date: 07.05.2009
 | Aihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen? Ke Tammi 12, 2011 10:39 am | |
| Munkin mielestä henkinen loukkaantuminen on parempi kuin fyysinen. Tiedän kyllä ihmisiä, jotka eivät pysty mitään palautetta ottamaan vastaan loukkaantumatta. Esimerkiksi eräs tuttu kertoi kuinka hän oli ensimmäistä kertaa ollut jossain ryhmäliikuntatunnilla ja siellä oli tehty paljon punnerruksia. Tämä henkilö oli takarivissä tehnyt punnerruksia minkä jaksoi, mutta ei loppuun asti niitä pystynyt tekemään. Ohjaaja oli sitten kannustanut, jotain että "takarivi jaksaa myös!!" ja tämä tuttuni oli siitä ottanut sen verran nokkiinsa, että vannoi ettei koskaan enää mene sen ohjaajan tunnille. Itse kun aloitin tankoilun, niin alkeistunneilla kaipasin enemmän opastusta ja palautetta. Ihmettelin esimerkiksi kun joku teki jonkun spinnin kamalilla koukkunilkoilla ja ohjaaja sanoi vaan "hyvä". Olisi sanonut edes: "Hyvä, tosi ilmava ja kaunis spinni, mutta yritä vielä suoristaa nilkat!". |
|
 | |
Iina Superman

Viestien lukumäärä: 2829 Ikä: 28 Location: Tampere Registration date: 05.12.2007
 | Aihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen? Ke Tammi 12, 2011 10:55 am | |
| Toi on kanssa tosi yksilöllistä. Jos tyyppi on aiemmin vetäny spinnit ihan liaanina maha tangossa kiinni ja sit hoksaakin sen etäisyyden oton kunnolla, ni kyllä mä sanon että hyvä enkä jää jauhamaan niistä nilkoista. Niitä voi katella sit seuraavalla kerralla, ei kaiken tartte olla täydellistä alusta alkaen kunhan kehitystä tapahtuu ja detaljeja voi hioa sit kun on edes suuret linjat kohdallaan.
Toiset just loukkaantuu jos sanotaan vielä että "jaksaa jaksaa" ja toiset taas saa ihan uutta virtaa kun kannustetaan tai vaikka piiskattaisiinkin niin edes siitä huomioinnista. En tiedä pitääkö tää miten muilla paikkaansa, mutta ainakin aikanaan kun itelläni oli huonompi itsetunto niin joku tollanen kommentti ois saanu mut helposti luovuttamaan kokonaan. Itsetunnon kehittyessä ne kaikki "Iina mikä toi oli, nosta sitä jalkaa!" huutelut salin toiselta laidalta vaan kannustaa. Joskus on ohjaajana tosi vaikea lukea, mitä kannattaisi sanoa kenellekin. _________________  |
|
 | |
Ish Superman

Viestien lukumäärä: 2358 Location: SEINÄJOKI Registration date: 10.11.2008
 | Aihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen? Ke Tammi 12, 2011 1:05 pm | |
| Joo kyllä mä muistin että on tullu ennenkin täällä tuolla nimellä' vastaan mutten saanu päähäni että mikä ??? |
|
 | |
tints basic spinner

Viestien lukumäärä: 11 Ikä: 22 Location: Helsinki Registration date: 18.12.2010
 | Aihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen? Ke Tammi 12, 2011 4:40 pm | |
| Mäkin oon sellainen, että haluan ehdottomasti tietää tekemäni virheet ja miten ne korjataan. Eihän mussa ihmisenä ole vikaa, jos en jotain liikettä osaa tehdä, vaan siinä tekniikassa.  Toisaalta oon tanssinut (en tankotanssia, mutta muuta) jo 10 vuotta, niin ehkä oon siihen tottunut. Call me weird, mutta musta on ihan mahtavaa, jos opettaja huutaa toiselta puolelta salia "*nimi*, nilkat suoraan!", niinkuin yksi lemppariopettajistani tekee (lähinnä niille, joita jo jonkun verran tuntee tietenkin). |
|
 | |
hunajapu Vierailija
 | Aihe: ÄRSYTTÄÄ, VINKKEJÄ, APUJA.. Missä vika?! Ma Helmi 07, 2011 3:13 pm | |
| Moi! En viitsinyt aloittaa uutta keskustelua. Elikkäs olen nyt harrastanut tankotanssia melkein 2kk? Enkä vieläkään osaa invertoida. Mä en ymmärrä enää missä vika voisi olla. Käännän pään ja muun kropan alaspäin, ponkasen jaloilla ylöspäin. Otan tagon sisäjalalla vauhtia (siis silläponkasen). Yritän saada vauhdin menemään suoraa ylöspäin. Välillä onnistuu välillä ei. Invertoidessa vasemmalta puolelta saan oikean jalan joskus harvoin nostettua tangolle, mutta lantio ei vaan nouse, ei sitten mitenkään. Osaan kaikki muut temput mitä meillä tekniikka1 opetetaan, paitsi invertoida ja tämän takia en voi siirtyä tekniikka 2 tasolle. Ärsyttää siis tod. Paljon!!! Anteeks että purkaaduin tänne asiasta, mutta jos jollakin jotain lisä vinkkejä tai neuvoja niin otetaan vastaan ilomielin! Terv. Ap eli hunajapuhi |
|
 | |
Em Kay Superman

Viestien lukumäärä: 865 Ikä: 30 Registration date: 30.10.2009
 | Aihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen? Ma Helmi 07, 2011 3:20 pm | |
| | hunajapu kirjoitti: | | Moi! En viitsinyt aloittaa uutta keskustelua. Elikkäs olen nyt harrastanut tankotanssia melkein 2kk? Enkä vieläkään osaa invertoida. Mä en ymmärrä enää missä vika voisi olla. Käännän pään ja muun kropan alaspäin, ponkasen jaloilla ylöspäin. Otan tagon sisäjalalla vauhtia (siis silläponkasen). Yritän saada vauhdin menemään suoraa ylöspäin. Välillä onnistuu välillä ei. Invertoidessa vasemmalta puolelta saan oikean jalan joskus harvoin nostettua tangolle, mutta lantio ei vaan nouse, ei sitten mitenkään. Osaan kaikki muut temput mitä meillä tekniikka1 opetetaan, paitsi invertoida ja tämän takia en voi siirtyä tekniikka 2 tasolle. Ärsyttää siis tod. Paljon!!! Anteeks että purkaaduin tänne asiasta, mutta jos jollakin jotain lisä vinkkejä tai neuvoja niin otetaan vastaan ilomielin! Terv. Ap eli hunajapuhi |
Moi, hunajapupu!
Suosittelen, että rekisteröidyt forumille, jolloin pääset katselemaan kaikkia viestiketjuja. Rekisteröinnin jälkeen siirry tuonne Tankotemput ja pyörähdykset -viestiketjuun. Sieltä löydät hyviä vinkkejä myös invertointiin!
Mutta voin jo suoraan sanoa tuohon invertointiongelmaan yhden vinkin, että aloita sen tekeminen lattialta. Tanko kainaloon ja yrität tuoda jalkoja ylös. Tärkeintähän on juuri tuoda ensin tuo lantio ylös, sitten vasta jalat tangon ympäri.
Mutta rekisteröidy niin pääset tutustumaan hyviin vinkkeihin ja ohjeisiin! |
|
 | |
neitinopsa intermediate inverter

Viestien lukumäärä: 157 Ikä: 23 Location: Vantaa Registration date: 13.09.2010
 | Aihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen? Ma Helmi 07, 2011 8:14 pm | |
| Mulla meni vissiin kuus tuntia, et sain ulkojalan ekan kerran ees sinne tangolle. Ja siitä meni ties vielä toiset samanlaiset ennenku käännetty krusifiksi onnistu varmasti. En mä sen kuuden kerrankaan jälkee saanu sitä lantiota kunnolla sinne ylös vaan "vedin" itteni jalkojen avulla sinne ylös, niin että pohkeet alko aina kramppaamaan  Ja siis eihän mun invertti vieläkään mikään puhdas tekniikaltaan oo  |
|
 | |
| | Tankotanssissa edistyminen? | |
|