Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)

PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  FAQFAQ  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  KäyttäjälistaKäyttäjälista  KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

Jaa | 

Kotitankoilun vaatima tila

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
jossu
basic spinner
basic spinner

Viestien lukumäärä : 11
Ikä : 37
Registration date : 23.01.2008

ViestiAihe: Kotitankoilun vaatima tila   Pe Tammi 25, 2008 3:10 pm

Eli kun nyt kovasti jo silmissäni näen sen tangon kotona niin mietin tietenkin jo sen paikkaa.
Paljonko teillä on tilaa tangon ympärillä (esim. jos lähellä seinää, kuinka paljon etäisyyttä)? Onko tähän jotain hyvää nyrkkisääntöä mikä olis minimi turvallisuuden ja toimivuuden kannalta? Esim. että mahtuu pyörimään ympärillä käsi suorana tms.
Videoilta olen yrittänyt hahmotella asiaa mutta niistä on kuitenkin tosi vaikeaa arvioida.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Kat Da
hangin in pole with one leg only

Viestien lukumäärä : 392
Ikä : 34
Registration date : 21.12.2007

ViestiAihe: Vs: Kotitankoilun vaatima tila   Pe Tammi 25, 2008 3:16 pm

Mä laitoin isoimpaan tilaan mitä löyty kun sohvaa työnsi lähemmäs töllöä. siinä on noin 145cm joka suuntaan vähintään. Ite oon 167cm pitkä, ainakaan vielä ei ole varpaat osunu seinään. bom
Näytä käyttäjän tiedot
Nanna H.

Viestien lukumäärä : 253
Ikä : 29
Registration date : 09.12.2007

ViestiAihe: Vs: Kotitankoilun vaatima tila   Pe Tammi 25, 2008 3:27 pm

Ihan virallinen ohje on 9 neliöö, eli 3mx3m. Itelläni on suunnilleen toi tila ja riittää kyllä. Välillä kun jotain isoja pyörähdyksiä tekee niin ettei jalat oo kiinni tangossa, saattaa tulla telkkari eteen... Helpoitenhan ton testaa niin että pistää lattialle jonkun merkin ja kävelee sen pisteen ympäri käsi suorana.

Hyvin harvalla taitaa kuitenkaan olla tota 1,5 metriä joka suuntaan ja kyllä ihmiset paljon pienemmissäkin tiloissa treenaa.

Iina
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 33
Registration date : 05.12.2007

ViestiAihe: Vs: Kotitankoilun vaatima tila   Pe Tammi 25, 2008 4:08 pm

Joo. Ideaali ois että ois vähintään 3x3 metriä tyhjää tilaa ja tanko siellä keskellä. En oo tosin varma että onko mullakaan sen verran tilaa. Vähempäänkin tottuu mutta liikevalikoimaa se rajoittaa, ja joutuu nilkkojaan vähän suojelemaan. Jos olis enempi tilaa olis varmasti helpompi oppia uutta kun tartteis huolehtia vaan tippumisesta, ei kaapin kulmaan osumisesta...
Näytä käyttäjän tiedot http://www.tankotanssi.fi
Kirsi
intermediate inverter
intermediate inverter

Viestien lukumäärä : 186
Registration date : 15.01.2008

ViestiAihe: Vs: Kotitankoilun vaatima tila   Pe Tammi 25, 2008 4:13 pm

mä pistin tangon tyynesti niin keskelle olkkaa kun vaan mahdollista.. eli mä joudun aina treeniä ennen siirtää kahta nojatuolia, rullaa mattoa ja siirtää kahvipöytää vähän tuonnemma.. raskasta se ei sinänsä oo, kunhan työnnän ne pois edestä.. mut tein sen jotta saisin sen min 3x3m tilan koska tiiän että ite alkaisin heti varomaan nilkkoja ja tavaroita jolloin liikkeen oppiminen ja keskittyminen vaikeutuisi.. sit kun opin inverttaamaan ni pitää myös varoa kattolamppua Very Happy
Näytä käyttäjän tiedot
Nina

Viestien lukumäärä : 422
Ikä : 30
Registration date : 17.03.2008

ViestiAihe: Vs: Kotitankoilun vaatima tila   Ke Maalis 26, 2008 6:29 pm

Meillä on tanko olohuoneessa silleen, että toisella puolella kyllä riittää tilaa, mutta toisella puolella ikkuna on jossain 120 sentin päässä. Mulla on pitkät jalat ja pituuttakin 182 senttiä, mutta vielä ei ole kertaakaan tullut ongelmia tilan puutteen takia... Mitä nyt verhot on saaneet välillä vähän kyytiä. Very Happy Enemmän tilaa vaativat jutut on tähän asti ainakin pystynyt tekemään ihan hyvin toiseen suuntaan. Saa nähdä miten käy, kun pyörivä tanko joskus saapuu...
Näytä käyttäjän tiedot
kaho88
basic inverter
basic inverter

Viestien lukumäärä : 46
Registration date : 26.10.2010

ViestiAihe: Vs: Kotitankoilun vaatima tila   To Loka 28, 2010 3:46 pm

Oon suunnitellu tankoa yhteen huoneeseen ja tänään mittasin huoneen leveyden: se on vain 2,50m leveä Sad Kannattaako suunnitella tanko heti johonkin toiseen huoneeseen johon saisi väkerrettyä sen 3x3m tilan? Olen 166cm pitkä.
Kun en halua joutua siihen tilanteeseen että ensin huone tyhjennetään tankoa varten ja sitten paikka osoittautuukin huonoksi ja taas kauhea kalusteiden siirtely että saa sen muualle asennettua.. silent
Näytä käyttäjän tiedot
angela

Viestien lukumäärä : 434
Registration date : 15.09.2009

ViestiAihe: Vs: Kotitankoilun vaatima tila   To Loka 28, 2010 4:18 pm

Tuskinpa suurimmalla osalla on sitä 3x3 m tilaa. Ei mulla ainakaan. Tosin mä en oikein voi tehä suurimpaa osaa pyörähdyksistä kotona, mut oon ratkassut sen tekemällä spinnyt pyörivällä. Ei tartte niin pajon tilaa vauhdinottoa varten..
Näytä käyttäjän tiedot
Iina
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 33
Registration date : 05.12.2007

ViestiAihe: Vs: Kotitankoilun vaatima tila   To Loka 28, 2010 4:59 pm

Kyllä siinäkin mahtuu jos saa tangon keskelle Smile 3x3 metriä tai ylikin on optimi, mutta harvalla tosiaan on kotona niin paljon tilaa vain tankoa varten.
Näytä käyttäjän tiedot http://www.tankotanssi.fi
kaho88
basic inverter
basic inverter

Viestien lukumäärä : 46
Registration date : 26.10.2010

ViestiAihe: Vs: Kotitankoilun vaatima tila   To Loka 28, 2010 5:58 pm

Toiseen huoneeseen saisi kyllä tuon 3x3m tilan.. Sain jo avomieheltä luvan että nykyinen työhuone muutetaan "kuntoiluhuoneeksi" (eli hän saa sinne kuntopyörän Smile ). Työhuone kun on melkein neliön mallinen niin sinne saisi hyvin keskelle huonetta tangon ja jäisi hyvin tilaa ympärille.

Nyt oon vaan niin malttamaton tangon hankinnan suhteen, vaikka huone pitää ensin muuttaa.. bounce
Näytä käyttäjän tiedot
Liissa
basic spinner
basic spinner

Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 26
Registration date : 04.05.2011

ViestiAihe: Vs: Kotitankoilun vaatima tila   Ke Toukokuu 04, 2011 10:08 pm

Meillä olis keskellä olkkaria semmonen tangon paikka, et toiseen suuntaan leveyttä on 230cm ja toiseen suuntaan tosi reilusti, se kolme metrii ainakin. Mitä luulette, onko pyörähdykset hankalia kun toi toinen suunta on tosiaan noin kapee? Toisella puolella kirjahylly, toisella puolella sohva... Onneks meil on myös iso makkari, et jos ei tohon tanko mahdu niin sinne voi sit järjestystä muuttamalla varmaan tehdä sopivan tilan. Ahistaa kun oon niin epävarma et onko tila nyt sopiva! Olis kiva kuulla minkä kokosia minimitiloja muilla on Very Happy Ettei sit tarvi pettyä kun tanko tulee ja ei pääsekää pyörähtelemään. Tässä alkuvaiheessa pyörähdysten kans kokee eniten onnistumisia ja edistymistä, ja niitä olis kiva kotonakin treenailla.
Näytä käyttäjän tiedot
Marie

Viestien lukumäärä : 301
Ikä : 31
Registration date : 28.04.2009

ViestiAihe: Vs: Kotitankoilun vaatima tila   Ke Toukokuu 04, 2011 10:25 pm

No isompi tila on aina parempi mut pienelläkin pärjää.. Jos on useampi vaihtoehto paikaksi valitsisin sen mikä on isoin tila niin ettei joka tankoilu kerralla tarvitse siirtää jotain tieltä (ettei tule tekisyytä laiskuudelle) ja mielellään niin ettei aurinko porota koko päivää sisään (kesällä tosi hikistä ja ärsyttää kun ei pysy) mutta jos vaitoehtoja ei ole kyllä hätä keinot keksii pärjätä pienessäkin tilassa.. KuhAn edes johonkin suuntaan on tilaa..
Näytä käyttäjän tiedot
Tea
intermediate inverter
intermediate inverter

Viestien lukumäärä : 172
Ikä : 31
Registration date : 28.11.2008

ViestiAihe: Vs: Kotitankoilun vaatima tila   To Toukokuu 05, 2011 10:08 am

Kyllä tuossa tilassa hyvin saa jo pyörähdyksiä harjoiteltua. Mulla oli vanhassa kämpässä tosi pieni tila tankoilulle: lähin hylly oli tangosta 90cm päässä ja ei sitä tilaa muihinkaan suuntiin paljon tuota enempää ollut. Vähän joutui varpaita varomaan, mutta kyllä tuossakin tilassa kaksi vuotta tuli tankoiltua ja ihan alkeista lähtien siis.

Pakko vähän hehkuttaa kun mulla on nykyisessä talossa pelkästään tankoilulle varattua tilaa yli 20 neliöö ja tangosta lähin este (=seinä) on aina vähintään 1,5 metrin päässä, enää ei ole varpaat mustelmilla cheers
Näytä käyttäjän tiedot
Liissa
basic spinner
basic spinner

Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 26
Registration date : 04.05.2011

ViestiAihe: Vs: Kotitankoilun vaatima tila   To Toukokuu 05, 2011 10:40 am

Huh, kiitos kommentista Tea, oon täs pähkäilly nyt ihan hulluna ja yölläki näin unta aiheesta ;D Enköhän mä sen oman tangon sitten osta, ja jos ei kaikkia laajimpia spinnejä pysty kotona harjottelemaa ni tunneilla sitten.
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Kotitankoilun vaatima tila   

Kotitankoilun vaatima tila
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Välineet-
Siirry: